MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Ladná Jihomoravský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 24 65023 35025 20655 02367 53927 86628 69570 96734 08916 333
Daňové příjmy
Daňové příjmy 18 75720 32121 93423 16321 26723 49623 37226 22027 03814 060
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 3392 4562 7512 7782 2953 2354 1074 2705 2211 923
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 00010203505619
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 55457252228 98043 9771 1001 21640 4731 824331

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Ladné v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 17 33720 04821 65522 89920 98723 22923 07725 97526 78713 732
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 5883 7514 2094 6494 3933 7204 1624 9725 3882 571
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 1563 2213 1163 5052 8544 1864 8216 4945 8072 252
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 7846 5317 6727 8937 8269 35410 95411 67411 6535 668
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 1701 2101 2891 3251 3651 3791 3971 3042 2881 395
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 6668701128978674668743688
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 3 5735 2685 2995 4154 4594 5131 0698649081 158

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 3392 4562 7512 7782 2953 2354 1074 2705 2211 923
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 5461 7472 0042 0101 7362 5883 2093 5144 1751 394
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 631688607581496536640656771351
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1111111011768
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2 162211391876211025699158110

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 55457252228 98043 9771 1001 21640 4731 824331
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 8415725226852 5321 0114901 522975331
Investiční dotace
Investiční dotace 7130028 29541 4458972738 9518490

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 00010203505619
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 00010203505619
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 17 30529 24625 60851 99497 83127 73585 62349 33322 67313 687
Běžné výdaje
Běžné výdaje 11 8439 72812 2156 9921 4013 61414 11217 58818 35411 095
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 5 46219 51813 39345 00296 43024 12271 51031 7454 3192 592

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.