MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Kunovice Zlínský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 96 297116 725122 586140 278148 452151 042157 188158 019165 03282 905
Daňové příjmy
Daňové příjmy 76 83885 29995 019100 59791 201101 821112 567130 686134 94867 830
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 13 41214 96814 44114 90313 04420 28716 80618 57619 7638 830
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 1233 27033112 0735 577655 3761 1392 9410
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 92313 18912 79412 70438 63128 86922 4397 6197 3806 245

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kunovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 74 93083 17092 74496 95889 20097 379110 619127 795132 36364 300
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 16 71019 84722 80525 36723 80619 10221 34725 53927 62313 245
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 15 28315 75215 66717 71714 28820 34823 49331 46328 00610 860
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 27 96631 92438 55239 89039 19845 51653 36556 58056 21527 332
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 8 0777 9057 9628 4638 1618 2188 1709 05815 2888 706
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 9341 1316396525487023 4474 2963 9532 922
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 5 9596 6127 1194 8693 1993 4947988591 2761 234

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,89 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 13 41214 96814 44114 90313 04420 28716 80618 57619 7638 830
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 8633 9404 0853 8763 2764 2645 1466 3585 2571 500
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 7 2918 3207 9688 7148 2619 4768 1537 8948 4644 112
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 9199948715055155801 3052 1581 565281
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1 3391 7141 5181 8089925 9672 2012 1664 4772 936

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 92313 18912 79412 70438 63128 86922 4397 6197 3806 245
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 5226 29811 8198 35613 4898 59510 7517 2477 2864 425
Investiční dotace
Investiční dotace 4016 8919754 34925 14220 27411 688373941 821

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 1233 27033112 0735 577655 3761 1392 9410
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2 1232 6751511 1652 395655 3766542 9410
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 059518010 9083 1820048500

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 98 12097 460116 800120 966176 093137 699165 983138 159150 88681 032
Běžné výdaje
Běžné výdaje 67 82169 37886 52074 37761 27784 79899 903103 061118 97456 188
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 30 29928 08230 28046 589114 81652 90266 08035 09931 91224 844

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.