V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kryštofovy Hamry Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 8 6007 2747 64310 7688 24916 04310 55710 95412 47210 475
Daňové příjmy
Daňové příjmy 1 8922 1132 3242 5132 7963 3713 8484 6684 9984 863
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4413 2403 6784 1553 8223 7354 8795 0434 1294 881
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 32911472242871 59990810048422
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 2351 8301 4933 8751 3447 3389221 1442 862709

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kryštofových Hamrů v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 1 8922 1132 3242 5132 7963 3713 8484 6684 9984 863
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 368481517576670763712854952983
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3894514624415215158361 0251 2701 081
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 7718269371 0871 1711 3981 8632 3212 2952 176
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 235235253272286521276289306439
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 5325435134131128
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 123117152133144171155454357

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 18,29 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4413 2403 6784 1553 8223 7354 8795 0434 1294 881
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 87499437332920335
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 15615916414415514415354260188
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 13151314100000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 4 2643 0603 4513 9033 6293 5574 6974 9693 8364 688

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 2351 8301 4933 8751 3447 3389221 1442 862709
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 2351 8301 4932 3371 1526 0817981 1442 512709
Investiční dotace
Investiční dotace 0001 5381921 25712503500

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 32911472242871 59990810048422
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 3291147224211 59990810048422
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000026600000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 9636 7506 13811 9067 69817 7518 8339 56710 95414 663
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 8456 4265 8838 6966 79614 0246 5617 4898 66411 397
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1183242553 2109033 7272 2722 0772 2893 265

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.