MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Krupka Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 202 300224 349279 330288 672287 435315 752325 305389 656375 950185 662
Daňové příjmy
Daňové příjmy 160 423172 605189 017205 128195 721217 430252 878288 548295 739148 870
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 14 13518 64414 35813 04417 07728 48736 81652 49840 92321 153
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 7 1565 98422 47930 21816 82613 5185 7413 2162 4321 039
Přijaté transfery
Přijaté transfery 20 58827 11653 47840 28357 81156 31729 87045 39436 85514 599

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Krupky v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 159 701171 849187 311204 592194 144215 040249 323285 588287 430146 887
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 37 43941 12046 55652 06948 84240 01044 84153 98658 23227 833
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 35 00135 21934 17538 74031 39344 89651 59768 86761 30423 773
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 64 18071 47584 12487 22186 099100 412117 236123 870123 05159 828
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 16 03116 24016 04517 96518 91119 13018 83019 12333 97026 898
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1 2111 2821 0421 1581 3411 2871 2231 4561 7061 027
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 5 8386 5145 3697 4397 5579 30515 59718 2869 1667 527

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 17,43 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 14 13518 64414 35813 04417 07728 48736 81652 49840 92321 153
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 8 3669 9048 3988 4469 36816 31326 40037 48219 6056 947
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 6557697036195491 2821 9842 7454 9173 185
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 5556114241711 0365 9701 305
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 5 1087 9665 2523 9177 14610 8688 26111 23510 4329 717

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 20 58827 11653 47840 28357 81156 31729 87045 39436 85514 599
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 18 08521 01221 21131 94639 56028 54024 96737 10332 21714 599
Investiční dotace
Investiční dotace 28 9406 10532 2678 33718 25127 7774 9038 2914 6380

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 7 1565 98422 47930 21816 82613 5185 7413 2162 4321 039
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 6 5915 93422 47930 21816 70613 5185 7413 0162 432959
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 564500012000200080

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 193 187234 901269 107294 802302 120314 510306 471334 093339 702148 592
Běžné výdaje
Běžné výdaje 164 490182 403214 679216 230226 995237 795271 315268 884306 194141 547
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 28 69752 49854 42878 57275 12576 71635 15665 20833 5077 045

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.