V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Křečkov Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 4 4696 0039 8128 2567 82913 58712 2499 27812 94512 321
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 1244 5094 9255 7576 2626 1697 9218 4009 64810 118
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2802684204223944625887061 157572
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 07033014 10418000
Přijaté transfery
Přijaté transfery 651 2194 4672 0738712 8523 7221712 1391 630

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Křečkova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 0824 4614 8735 6876 1506 0967 0818 3219 5639 936
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 9001 0041 1241 3601 5411 5071 3121 5171 8341 978
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 8599741 0041 0401 1931 0101 5321 8042 4312 169
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 1 6331 7852 0352 5522 6852 7643 4204 0954 3704 352
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 4714754804984835134905225361 015
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 14131311111112325327328
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 205210217226237292314586694

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2802684204223944625887061 157572
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3662251013287249617
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 214215298300309304327382404407
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1311411202020140
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 4847605674124213232244148

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 651 2194 4672 0738712 8523 7221712 1391 630
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 6594887398716274331711 439169
Investiční dotace
Investiční dotace 01 1254 3781 33402 2253 29007001 461

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 07033014 10418000
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 070304 10418000
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000030100000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 3 1906 48315 4325 1055 7849 27515 4588 06310 21114 032
Běžné výdaje
Běžné výdaje 3 1792 7553 1844 5375 2414 9117 6716 5316 5456 550
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 113 72812 2495685424 3647 7861 5333 6667 482

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.