MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Královské Poříčí Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 29 82528 92036 05133 69633 98836 48641 08339 20251 36327 250
Daňové příjmy
Daňové příjmy 13 39715 80825 54821 74118 16218 41120 81122 62327 19614 605
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 16 08712 3469 37910 30011 74613 11611 71313 44022 7918 088
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 43028186455904 7021 163116339
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2977668441 6473 4344 3693 8571 9761 2604 219

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Královského Poříčí v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 13 39715 80825 54821 02417 72717 63120 13022 02726 36813 734
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 4052 7133 0183 3953 1642 5362 8523 3653 6701 754
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 2252 2442 1892 4702 0122 8313 2734 3383 9061 515
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 0804 5545 3885 5625 5166 3367 4347 8057 8343 813
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 4 3454 3294 3714 3424 3144 3984 3854 2547 7984 044
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4038405247537348151 128629
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 3021 93010 5425 2032 6731 4771 4521 4482 0321 979

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 16 08712 3469 37910 30011 74613 11611 71313 44022 7918 088
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 503524517785769838663733749389
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 7 7627 7918 2708 7009 2699 6949 82510 73211 1175 634
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1111100000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 7 8224 0305938141 7082 5841 2261 97510 9252 065

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2977668441 6473 4344 3693 8571 9761 2604 219
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1825168448092 7343 4103157671 2601 446
Investiční dotace
Investiční dotace 7 82725008387009593 5421 21002 773

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 43028186455904 7021 163116339
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 43028186455904 7021 163116339
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 31 45432 31633 57633 52933 30037 85160 03233 02356 51043 345
Běžné výdaje
Běžné výdaje 29 07327 75826 05128 99830 81631 60530 03829 08736 01120 886
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 3814 5587 5254 5312 4846 24529 9933 93520 50022 458

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.