V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Konstantinovy Lázně Plzeňský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 22 86521 41026 40125 03127 22526 93740 00632 46043 68040 405
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 49514 19414 45715 96317 33316 25417 91720 83223 65126 179
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5 0264 4016 4365 9075 6895 3966 3467 79312 41310 688
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 148782364631193256 6362 5181 19065
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 1962 0335 4722 6984 0834 9629 1061 3166 4263 473

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Konstantinových Lázní v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 18013 18913 85415 30016 58915 55317 19719 01821 83924 402
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 6433 1693 0113 5684 0273 8383 1293 4374 0364 439
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 3392 6222 8302 6353 0432 4743 5844 0195 2464 774
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 6484 8085 4736 4866 8486 7358 0129 1469 4499 568
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 0521 0811 0941 0441 0341 0091 1919991 7662 975
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 7968057307838456453531 2781 2032 427
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 702703716783792852928139140219

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 5 0264 4016 4365 9075 6895 3966 3467 79312 41310 688
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 8402 8254 5524 1523 5843 8234 2595 9858 8387 728
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 3761 3521 3501 3251 3141 2601 3171 3021 2391 434
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2322221465556
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 8082215334287893127704602 2811 469

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 1962 0335 4722 6984 0834 9629 1061 3166 4263 473
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 5922 0332 2492 6982 0533 1262 4571 0662 5641 772
Investiční dotace
Investiční dotace 6 60503 22202 0291 8366 6492503 8621 701

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 148782364631193256 6362 5181 19065
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2 148782364631193256 6362 5181 19065
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 26 10219 59724 01423 43824 19325 98535 09640 78940 50641 233
Běžné výdaje
Běžné výdaje 15 48616 33717 29621 05320 77119 98221 79825 96930 35532 080
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 10 6163 2606 7192 3863 4226 00313 29814 82010 1519 153

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.