MENU
Nápověda
V databázi máme 3 494 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Konstantinovy Lázně Plzeňský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 21 41026 40125 03127 22526 93740 00632 46043 68040 40519 153
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 19414 45715 96317 33316 25417 91720 83223 65126 17913 267
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4016 4365 9075 6895 3966 3467 79312 41310 6884 868
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 782364631193256 6362 5181 1906538
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 0335 4722 6984 0834 9629 1061 3166 4263 473980

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Konstantinových Lázní v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 13 18913 85415 30016 58915 55317 19719 01821 83924 40211 802
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 1693 0113 5684 0273 8383 1293 4374 0364 4392 120
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 6222 8302 6353 0432 4743 5844 0195 2464 7741 852
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 8085 4736 4866 8486 7358 0129 1469 4499 5684 661
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 0811 0941 0441 0341 0091 1919991 7662 9751 390
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 8057307838456453531 2781 2032 4271 623
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 703716783792852928139140219157

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4016 4365 9075 6895 3966 3467 79312 41310 6884 868
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 8254 5524 1523 5843 8234 2595 9858 8387 7283 395
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 3521 3501 3251 3141 2601 3171 3021 2391 434980
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 3222214655560
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2215334287893127704602 2811 469493

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 0335 4722 6984 0834 9629 1061 3166 4263 473980
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 0332 2492 6982 0533 1262 4571 0662 5641 772180
Investiční dotace
Investiční dotace 03 22202 0291 8366 6492503 8621 701800

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 782364631193256 6362 5181 1906538
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 782364631193256 6362 5181 1906538
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 19 59724 01423 43824 19325 98535 09640 78940 50641 23333 179
Běžné výdaje
Běžné výdaje 16 33717 29621 05320 77119 98221 79825 96930 35532 08018 495
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 2606 7192 3863 4226 00313 29814 82010 1519 15314 684

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.