V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Konárovice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 38 83715 32615 08215 87217 72918 67819 51825 47633 04432 312
Daňové příjmy
Daňové příjmy 10 01512 07412 25313 26114 31213 75815 54318 11721 56620 916
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3942 0622 0211 8052 4972 3302 9473 1333 8603 971
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 7 99250013249801000
Přijaté transfery
Přijaté transfery 19 4366906778028222 5901 0274 2277 6187 426

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Konárovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 38710 52811 71712 99214 19313 68415 36517 81321 20920 766
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 0762 4762 7273 1563 5633 4352 8643 2393 8864 129
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 0062 2702 3832 3572 7282 2693 2983 8265 1204 489
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 9764 1604 8235 7966 1416 2147 3728 6889 2089 019
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 7119871 1131 0291 0621 0301 0721 0701 2982 008
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 32333633353537860856920
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 587603636621663700721129842202

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3942 0622 0211 8052 4972 3302 9473 1333 8603 971
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2739461 0871 1721 3471 4341 4331 6001 8622 112
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 507691633389804498605952905954
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 211234344129250
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 6124252992423423945654521 068904

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 19 4366906778028222 5901 0274 2277 6187 426
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 8516906776728221 5461 0271 0691 518474
Investiční dotace
Investiční dotace 18 5850013001 04403 1586 1006 952

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 7 99250013249801000
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 7 992456049800000
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0441320101000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 40 42911 78110 07510 83014 57912 24817 58721 40235 79440 251
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 2449 8429 15710 29212 76411 67416 84115 88719 71722 564
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 32 1861 9399185381 8155747465 51516 07717 687

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.