MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kolešovice Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 17 09318 28319 78735 25746 88222 49026 70529 59533 05015 486
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 78313 17114 91016 05014 99316 79219 35521 83322 68611 925
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 1703 1733 3553 2802 8143 1214 5675 9736 0313 360
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2427063336001 7000
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 1161 9121 52215 92129 0422 5412 7831 7892 634201

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kolešovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 22912 68414 38515 51114 45816 30718 76121 03521 68510 501
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 7063 0343 5593 9553 6633 0103 4124 0134 3052 052
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 5832 6542 6823 0252 4163 4544 0175 2614 6621 808
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 5095 3786 5896 8116 6327 7259 1229 4759 3614 550
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9981 1571 0871 1411 1431 4331 4321 4842 4731 309
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 293130323543638666673640
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 405429437547569641140135210141

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 1703 1733 3553 2802 8143 1214 5675 9736 0313 360
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 5772 6332 9612 7802 4502 6754 1115 5075 3252 393
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 110107112951079710610610135
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 11111112265163
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 482433280403256348349358340769

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 1161 9121 52215 92129 0422 5412 7831 7892 634201
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 8781 4991 5222 9991 7781 8765771 789491201
Investiční dotace
Investiční dotace 1 237413012 92327 2646652 20702 1420

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2427063336001 7000
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2427063336001 7000
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 16 45514 73713 69348 36353 86821 29214 22618 88529 13911 071
Běžné výdaje
Běžné výdaje 13 20712 88513 38716 09712 23314 03214 05617 37923 25710 412
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 2481 85230532 26641 6357 2601691 5055 882659

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.