MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Koberovy Liberecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 16 90017 64917 48322 66217 88218 77921 57924 03930 72013 897
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 41712 68914 41915 62714 74116 17318 89021 00821 36510 893
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 1341 1621 2719066558288191 6891 8611 314
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1321 20210628133130309020
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 2172 5951 7835 5002 3521 6471 5611 3427 4921 690

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Koberov v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 20512 45613 96015 45314 52815 98318 65820 85221 06110 511
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 5 7773 2263 6404 0373 7883 1043 4774 0874 4412 116
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 7512 8232 7863 1402 5473 5984 1585 4404 8821 893
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 0425 7216 8527 0706 9848 0519 4449 7989 7944 765
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 473501502513532508527485825769
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1051121001137768918902907823
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 577280580600654134140212145

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 1341 1621 2719066558288191 6891 8611 314
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 7680110174133207191244945870
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 243230245169153190235254247144
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 311111165000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 811850914562368430391541669300

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 2172 5951 7835 5002 3521 6471 5611 3427 4921 690
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 7108171 6711 9672 3521 6191 5611 324823659
Investiční dotace
Investiční dotace 5071 7781123 5340280186 6691 031

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1321 20210628133130309020
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1321 20210147133130220020
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0004810089000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 11 84814 52915 21218 31214 18313 22812 98733 21020 10811 714
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 6289 44513 75511 3699 36811 59511 93214 74719 3339 824
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 2215 0831 4576 9434 8151 6331 05518 4637751 889

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.