V databázi máme 3 416 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kluky Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 9 3679 62810 68018 87517 84412 83916 92217 27117 58218 321
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 1497 9178 7189 71811 5469 90110 91812 61214 21714 400
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3181 2401 1571 3661 3101 3061 8281 6002 0832 626
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 08275 3053 418059141530
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9004627782 4861 5701 6323 5843 0191 2281 294

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kluk v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 1347 8388 6879 71810 4999 75010 91812 47214 15014 335
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 4601 7022 0792 3832 6822 4882 0802 3262 7742 944
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 5811 8071 8431 8192 0841 6612 4062 7713 6803 230
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 1403 3103 7384 4734 6914 5605 3786 2966 6216 489
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 7086836846976916856827037001 246
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 21201918181817286280279
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 2253173233283333393558994146

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3181 2401 1571 3661 3101 3061 8281 6002 0832 626
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 663704507503548553725725897886
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 402403488495510629603674787622
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2415132791111110589
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 22811814990251124500200289529

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9004627782 4861 5701 6323 5843 0191 2281 294
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 6644627261 6891 5701 2471 5157801 2281 294
Investiční dotace
Investiční dotace 23605279603852 0692 23800

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 08275 3053 418059141530
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 08275 3053 418059141530
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 4968 77413 10919 09514 03614 47511 53815 87516 56617 397
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 6808 4817 8209 98510 00011 43710 98912 03013 75213 460
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 8162935 2899 1094 0363 0385493 8452 8143 936

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.