V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Klučov Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 26 54931 54718 65117 84122 05630 64223 85324 36945 68333 049
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 00513 01914 37815 45616 46915 63617 45120 25523 11224 345
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3021 1911 1511 2491 2771 4561 5232 1881 3881 881
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 6922 0261 422711 10913501029214
Přijaté transfery
Přijaté transfery 11 55015 3101 7001 0663 20113 5364 8281 91520 8926 810

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Klučova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 12 00513 01914 37815 45616 46915 63617 45120 25523 11224 345
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 4752 7973 0433 4053 8793 6763 0653 4794 2144 572
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 2122 5522 7102 6073 0102 4593 5724 1525 6075 033
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 3974 6735 4826 4206 7746 7427 9849 42810 07810 096
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 7911 7241 9631 9161 7591 8261 8631 9001 9743 343
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 293724192125231 0401 0761 073
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 1001 2361 1561 0871 025908944257163228

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 3021 1911 1511 2491 2771 4561 5232 1881 3881 881
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 464446419332523342338400360463
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 461461470501520602693740732800
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2112111200
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 3752842604142335114911 046296617

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 11 55015 3101 7001 0663 20113 5364 8281 91520 8926 810
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5995004503767791 9218198521 1902 184
Investiční dotace
Investiční dotace 10 95214 8101 2506902 42211 6154 0091 06319 7024 625

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 6922 0261 422711 10913501029214
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1 3061411 417111200029214
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 3861 8855601 09713501000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 23 38132 64913 64315 35029 60528 18420 31920 33650 27329 421
Běžné výdaje
Běžné výdaje 8 3467 79910 82712 07911 07513 89013 47717 12615 55721 626
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 15 03524 8512 8163 27118 53014 2946 8423 21034 7167 795

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.