MENU
Nápověda
V databázi máme 3 506 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Klapý Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 7 8009 06910 04710 88011 34132 26528 35915 29415 66311 723
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 6817 2187 9998 5648 1948 99810 42711 51412 1496 309
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6646451 5617988831 3621 2231 6802 6111 092
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 20176722826933320
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4541 2064701 4512 24221 89716 4402 0689004 303

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Klapého v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 5147 1277 9258 4818 1038 90210 31611 40711 8385 763
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 2831 5381 7922 0131 9101 5521 8172 1012 1921 044
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 3251 3441 3471 5371 2651 7892 1472 7522 372919
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 4292 7273 3113 4603 4674 0044 8684 9634 7722 314
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 0641 0751 0811 0901 0641 1241 0641 1782 0341 088
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 262420222021350341366328
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 387419374360377411707010370

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6646451 5617988831 3621 2231 6802 6111 092
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2473593654305776674001 2961 586833
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 18516917420615428833520923639
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 44216333276525147
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 228751 0071581484034859926373

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4541 2064701 4512 24221 89716 4402 0689004 303
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 4041 2064704501 2096798372 028290123
Investiční dotace
Investiční dotace 50001 0011 03421 21815 604416104 180

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 20176722826933320
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 201767228333320
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000000266000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 0266 8538 8348 32910 77335 90943 15211 62513 60310 810
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 1086 6207 2466 2466 0835 99112 47210 6899 6915 413
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 9182331 5892 0834 68929 91830 6819363 9125 397

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.