MENU
Nápověda
V databázi máme 3 496 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kestřany Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 11 46313 69715 12014 91617 17840 15827 80622 27823 61911 268
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 6169 43112 39411 59911 01212 89914 63317 51217 6349 205
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 1201 9831 6492 0382 2481 7392 8583 4924 2301 431
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 01 611920817425394395711
Přijaté transfery
Přijaté transfery 7276731 0691 0713 74425 4959 9208791 747620

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kestřan v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 6169 43110 50311 59911 01212 56914 25316 84316 9168 501
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 7972 0332 5422 8822 7582 3102 5913 2483 3771 608
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 9441 8901 8372 2051 8162 6613 0474 2623 6561 417
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 4924 0064 7014 9634 9765 9466 9257 6457 3573 565
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9721 0501 0311 0331 0421 1261 1381 1471 9231 306
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 78114681745791453429432421
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 33333732434336343599111172183

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 1201 9831 6492 0382 2481 7392 8583 4924 2301 431
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 3281 3571 0111 2691 1516381 3361 5961 664488
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 593606596690787864882868971414
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 59112615345659291 364467
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 141194153156232759823163

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 7276731 0691 0713 74425 4959 9208791 747620
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5674531 0699911 279706322681513620
Investiční dotace
Investiční dotace 1602200802 46624 7909 5971981 2340

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 01 611920817425394395711
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 01 611920817425394395711
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 7 9307 81410 63511 60011 85443 66431 68815 95219 8929 504
Běžné výdaje
Běžné výdaje 7 4297 01510 5859 5779 8809 45711 19510 46511 8997 023
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 502798502 0241 97534 20620 4925 4877 9932 481

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.