V databázi máme 3 455 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kamýk nad Vltavou Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 26 83424 07325 15039 06433 58035 83834 68139 92243 07547 002
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 62812 84413 72714 83116 41115 57217 62920 41923 35223 921
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6 0276 1388 13910 3689 3639 34710 3828 61210 10012 805
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 735574514939710415 5813 34877
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9 1064 5343 23913 7167 40810 9086 6295 3106 27610 198

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kamýku nad Vltavou v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 62812 84413 72714 83116 41115 57217 62920 41923 35223 921
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 4912 8663 1583 6404 0803 8873 2443 7314 4874 809
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 3522 5022 2062 6623 0512 5123 6714 3055 7755 117
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 3214 7795 9236 5806 8726 8828 2049 77010 38510 275
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 2511 1601 1681 0321 2421 2011 1561 2281 2522 024
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4587795982704193663041 2371 3051 474
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 7567576756467487241 051148148223

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 6 0276 1388 13910 3689 3639 34710 3828 61210 10012 805
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 1642 4044 0776 3955 3915 5045 7644 2584 2334 384
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 3 3743 5103 4943 5853 8443 6714 0384 0454 8764 788
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 23223311351449
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 4862225653861251705803086393 184

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9 1064 5343 23913 7167 40810 9086 6295 3106 27610 198
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 4312 8272 2621 9962 8263 1113 7452 2734 5764 333
Investiční dotace
Investiční dotace 5 6741 70797611 7204 5827 7982 8843 0371 7005 865

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 735574514939710415 5813 34877
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 734274514932210415 5813 34877
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0130007500000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 26 22620 89425 97640 55835 32235 10132 96532 02638 76547 246
Běžné výdaje
Běžné výdaje 16 12316 91018 76318 74722 18220 09922 95921 17226 29226 831
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 10 1023 9847 21321 81013 14015 00210 00510 85412 47320 415

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.