MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Kájov Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 36 04941 74746 92846 75446 46046 35956 77662 25079 65832 472
Daňové příjmy
Daňové příjmy 25 58227 93730 00331 91330 68134 80039 14546 41247 32723 521
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 9 4819 2438 6087 3419 0868 99314 42710 51326 4058 358
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1782 7204 4823 3891 0761323501538142
Přijaté transfery
Přijaté transfery 8081 8473 8344 1115 6162 4332 8555 3105 888452

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Kájova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 23 90226 49928 97730 96129 65833 76638 43344 33546 00621 922
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 5 2396 3567 1287 9767 3586 2717 0898 6089 3764 473
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 5 3215 4655 3546 0815 2517 1898 35311 27810 1453 935
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 9 72511 10413 17513 69113 69616 07618 96920 27120 3499 902
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 2 2512 0401 9721 8002 0872 2801 9611 9813 6992 191
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 3664203714382052621 7811 9011 9701 115
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 1 0001 1139789761 0611 689280297467307

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 9 4819 2438 6087 3419 0868 99314 42710 51326 4058 358
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 6 8857 1116 2994 8885 7286 25710 7185 93210 2675 856
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 9772 0611 9081 8972 0932 6082 9022 8193 1971 669
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2031196240146757191 41712 240547
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 416712063161 1195388344701285

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 8081 8473 8344 1115 6162 4332 8555 3105 888452
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 6581 7093 2437635 2821 301878989813452
Investiční dotace
Investiční dotace 1501385923 3483341 1321 9784 3215 0750

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1782 7204 4823 3891 0761323501538142
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1782 7204 4821 3971 0761323501538142
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0001 992000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 33 18926 13446 08442 01656 06856 48442 78141 94450 96127 375
Běžné výdaje
Běžné výdaje 21 92922 66732 04831 27039 51727 36130 71329 91137 91217 865
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 11 2613 46714 03510 74616 55129 12412 06812 03413 0499 510

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.