MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Jindřichovice Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 11 84112 45715 53716 34616 14515 27220 95623 12822 12612 040
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 6209 56210 22011 44811 01711 52813 18314 99416 1777 935
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5682 4144 3563 1802 1172 5456 0304 8724 0323 180
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 169281793345894221 1282 099293734
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4844527821 3832 4227776151 1631 623191

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Jindřichovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 1418 7999 65610 50610 08311 11012 82114 35215 4957 201
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 8582 0362 2662 6152 4812 0542 3302 7883 1261 491
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 7611 8071 7412 0171 6652 3992 7873 7143 4471 337
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 2283 6644 2884 5404 5615 3646 3296 6816 8993 366
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 8198048698518617837996061 446690
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 17192118192018467426188
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 45746947146549649055696150128

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 5682 4144 3563 1802 1172 5456 0304 8724 0323 180
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 1041 9143 4521 0361 4642 0615 4414 1933 2352 911
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 2532552461 929243238261276312168
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 7544562440370
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 204241656211405240304364449101

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 4844527821 3832 4227776151 1631 623191
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 4844525325641 9727775491 163488191
Investiční dotace
Investiční dotace 0025082045006701 1350

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 169281793345894221 1282 099293734
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 169281793345892891 1282 099279734
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000013300150

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 10 27112 81510 59311 51911 57813 20112 42715 38316 2266 801
Běžné výdaje
Běžné výdaje 9 93110 04610 1079 60010 0898 1429 76014 28613 5556 701
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3402 7684861 9191 4885 0592 6671 0972 67199

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.