MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Jíloviště Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 20 94014 63113 64513 42714 41919 31319 25322 17622 19011 776
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 3289 62810 89711 53311 08312 79815 04517 37718 4409 023
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 1881 5491 1751 3821 5221 2461 4831 9762 465941
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 000272663004002 304678173
Přijaté transfery
Přijaté transfery 10 4233 4541 5744851 5494 9692 3245196071 640

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Jíloviště v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 2909 59310 85611 47111 03612 75214 98816 91717 7309 023
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 5242 1292 3432 7242 5782 1802 6083 0323 2331 547
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 6541 7591 6941 9461 5732 4252 9513 8083 3381 294
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 0333 5584 1724 3804 3315 4116 6866 8646 7073 257
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 5541 5771 6021 5891 6041 5361 5822 0182 8851 757
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 54515191772844939261 0981 4131 068
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 4715185256556667052359715399

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 1881 5491 1751 3821 5221 2461 4831 9762 465941
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 248265313292426377535752755263
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 316824667574589630671753775414
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 301415114424179662139
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 594447179515493198237392273125

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 10 4233 4541 5744851 5494 9692 3245196071 640
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3794679364851 5496021 004519607425
Investiční dotace
Investiční dotace 10 0442 987638004 3671 320001 215

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 000272663004002 304678173
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 000270000600173
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00002663004002 304780

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 19 69416 36411 41412 34214 24921 38222 37513 53415 5637 906
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 5116 9137 5337 4438 2388 0118 74510 16110 4535 190
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 14 1849 4513 8814 8996 01213 37113 6303 3735 1102 715

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.