V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Huntířov Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 17 76517 14719 71220 36821 50136 92125 14834 43535 71931 352
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 63712 65814 13715 57116 76215 80018 38223 29430 03023 869
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 4962 8192 2112 0772 2581 9502 8682 7982 5822 960
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 0501458585992651 5211 6796 8833141 822
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 5811 5252 5062 1212 21617 6502 2191 4602 7932 701

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Huntířova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 57311 98713 35615 07216 40015 52217 83122 61228 63223 203
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 7902 1172 5522 9423 2652 8712 5342 9013 4763 683
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 9752 2622 2982 2732 5642 0482 7983 4604 6164 051
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 9294 1164 5215 7035 7605 7536 5947 8468 3038 139
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9729701 3621 0381 0519789581 0161 0111 679
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1591221331402504174548961 1151 242
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 2 7492 4022 4912 9763 5113 4554 4946 49410 1114 409

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 4962 8192 2112 0772 2581 9502 8682 7982 5822 960
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 5812 1271 3821 2329868811 2051 2481 3991 264
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 412435428488782540581764640681
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 111052410181333438180441
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 393257350316489347749348363573

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 5811 5252 5062 1212 21617 6502 2191 4602 7932 701
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 5461 5252 5062 1212 2162 6472 2191 3832 7931 239
Investiční dotace
Investiční dotace 35000015 00307701 462

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 0501458585992651 5211 6796 8833141 822
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1 0501458585991981 5111 6796 8833141 822
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00006790000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 20 70018 79021 26619 31322 65131 92615 98026 69126 93832 184
Běžné výdaje
Běžné výdaje 13 43913 65213 10111 61313 90611 72812 89016 22917 45818 865
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 7 2615 1378 1647 7008 74620 1983 09010 4629 48013 318

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.