MENU
Nápověda
V databázi máme 3 512 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Hrejkovice Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 8 0138 9499 63910 24612 54010 27812 06213 38819 58110 412
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 0006 4546 9267 6237 2538 1769 72110 79511 2438 686
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0761 0941 2551 2101 5371 2851 7761 7401 368952
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 162178096852233141 0340
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9221 3791 3811 4132 7837645415395 936773

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Hrejkovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320249/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 5 9246 3986 9047 5887 2288 1649 46110 79511 2438 628
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 3031 4621 6291 8801 8031 5041 7302 0802 2321 710
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 2771 2831 2281 4381 1761 7402 0392 7342 4181 941
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 3412 6053 0493 2373 2243 8874 6274 9164 8553 582
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 6546926446716486636806841 141808
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 151616161418299312492484
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 3333403383473643528670105103

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 20,78 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0761 0941 2551 2101 5371 2851 7761 7401 368952
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 211216279247301235510406402366
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 361340516504479446579684702339
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 00000000080
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 504539459459757604687650264166

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9221 3791 3811 4132 7837645415395 936773
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 5731 3791 1628811 063764541539456773
Investiční dotace
Investiční dotace 34902195321 7200005 4800

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 162178096852233141 0340
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 162178096852233141 0090
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00000000250

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 7 07012 3249 2839 04510 3657 6768 9499 45615 0657 416
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 8838 8008 9668 0918 0727 6768 9499 4568 4587 019
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1 1873 5243179542 2930006 607397

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.