MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Hora Svatého Šebestiána Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 10 18912 34012 30316 88520 41424 71724 79330 00325 99510 245
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 7939 5769 94414 04613 63316 62319 86725 86017 5067 862
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 4571 7491 3671 6711 7882 0923 0842 3683 4921 046
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 10489132961 2242 020381110465556
Přijaté transfery
Přijaté transfery 8359278611 0723 7703 9821 4601 6654 532782

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Hory Svatého Šebestiána v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 4589 5049 65413 80413 33416 24118 98625 28116 8626 749
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 1491 2491 5711 8871 8211 5601 7612 1102 3351 116
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 1031 0811 1801 4131 1821 7722 0462 7252 493967
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 0232 1982 8893 1783 2363 9574 6494 9024 9952 434
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 409401408397511406446417579446
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 821099098146152255261315158
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 2 6924 4653 5176 8326 4398 3939 82814 8666 1451 628

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 14,98 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 4571 7491 3671 6711 7882 0923 0842 3683 4921 046
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 1951 3581 0141 2451 2541 5241 5251 1991 344298
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 197225225171186205199257314130
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 5334445797101 446494
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 60163125251345360781201388123

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 8359278611 0723 7703 9821 4601 6654 532782
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 7359278611 0721 3511 4821 3501 6651 164782
Investiční dotace
Investiční dotace 1000002 4192 50011003 3670

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 10489132961 2242 020381110465556
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 10489132961 2242 020381110465556
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 9 1258 0277 0598 96711 45624 04416 34126 06027 1769 430
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 8437 9257 0598 69010 57110 09514 29614 96316 0387 428
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 282102027788513 9492 04611 09711 1372 002

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.