V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Holubice Jihomoravský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 94 23725 53124 61623 90228 73245 16535 95859 64155 02357 113
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 49413 33516 60319 50424 53331 12631 45944 76246 38246 401
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 3992 8572 5882 9153 6263 9743 7493 8015 2326 973
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 5948 9745 0799762799861189 4253 0003 000
Přijaté transfery
Přijaté transfery 77 7493643475072949 0806321 652409739

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Holubic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 26812 63315 00417 34523 09629 56529 89143 28344 66745 588
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 4812 6303 5514 2395 0285 0334 3345 1816 7327 657
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 4352 8883 0993 1783 8053 2994 9546 0738 8198 204
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 5325 2826 2667 8038 5589 01311 06313 75215 78516 421
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 1801 1871 2391 2681 2691 2741 1811 4561 7107 974
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 565056596364698861 2511 448
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 5855967927984 37310 8828 29015 93610 3713 884

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 3992 8572 5882 9153 6263 9743 7493 8015 2326 973
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 4402 1342 0202 0822 7163 0662 9282 6484 3695 344
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 462396337412466430516639764864
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 93610153189397418481
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1 40432212936842538529644081284

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 77 7493643475072949 0806321 652409739
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 8293643475072942 0806321 652409683
Investiční dotace
Investiční dotace 76 9206 2940007 00000056

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2 5948 9745 0799762799861189 4253 0003 000
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2 5948 7815 079463228611871200
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0193093024770008 7133 0003 000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 129 97519 22214 47524 01124 49237 00350 47431 19798 83994 169
Běžné výdaje
Běžné výdaje 10 22610 53811 88018 33614 22513 04214 96720 32924 52336 076
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 119 7498 6842 5955 67510 26723 96135 50710 86874 31658 094

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.