MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Hazlov Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 24 71832 91428 95835 12132 22734 64750 74046 82147 34520 185
Daňové příjmy
Daňové příjmy 19 71821 24323 19525 09924 42726 61030 59434 76635 30417 064
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 0283 8252 3594 1962 7094 2614 2625 0285 4592 582
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2254 08115925202424137831370
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 7473 7653 2455 8014 8883 35115 7476 9436 445540

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Hazlova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 19 71821 00523 19525 09924 42726 61030 59434 76635 30417 064
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 9555 1555 7236 6096 2995 0875 7346 8287 3183 491
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 4 4224 4494 2874 9574 0705 8026 6998 8757 8653 050
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 8 0549 02910 55711 15611 08812 97815 21715 97115 7917 675
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 3591 3471 4771 4111 4891 3251 5441 5062 5151 367
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 616566721241501 1511 1651 3611 205
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 8679601 0868941 3571 268250421454276

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 0283 8252 3594 1962 7094 2614 2625 0285 4592 582
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 1 0021 1011 0361 1649762 1401 9832 9992 8331 013
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 9559359581 0381 6411 7381 8141 7782 0971 307
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1212121200660324172
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 591 7773531 9829238439825220690

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 7473 7653 2455 8014 8883 35115 7476 9436 445540
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 8732 2363 0953 1563 7401 6881 3072 3671 885540
Investiční dotace
Investiční dotace 16 3271 5281502 6451 1481 66414 4404 5764 5600

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 2254 08115925202424137831370
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 2254 08115925202249137831370
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000001750000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 23 14924 53932 40335 84336 42147 70536 82735 62245 70315 907
Běžné výdaje
Běžné výdaje 17 63519 17423 96919 99121 56726 77629 73227 54633 98913 421
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 5 5145 3658 43415 85214 85320 9307 0968 07611 7132 486

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.