MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Město Habartov Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 85 80597 869104 730101 421120 495108 088119 753135 676128 63472 874
Daňové příjmy
Daňové příjmy 66 02974 32577 44881 62376 35382 19892 811101 699103 86751 358
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 1726 9496 8386 1846 5216 6087 08413 56810 79914 682
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 9 58210 8055 0878 0847 7416 6318 3497 3791 7292 604
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 0225 79015 3575 53029 87912 65111 50913 03112 2404 229

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Habartova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 63 75071 27175 00778 86073 71780 18788 60199 279100 53549 049
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 13 45515 14517 18019 42018 12414 85516 47519 41720 5869 810
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 11 26613 27712 88314 66811 91817 05919 35625 42022 2828 639
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 25 36626 91231 71433 02232 68238 15344 01145 76744 77021 740
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 6 3826 5156 2826 3505 9886 1265 3075 2449 1295 740
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 4554725165395555572 6872 6362 5852 233
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 6 8278 9516 4324 8624 4503 4377657951 182888

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,89 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 1726 9496 8386 1846 5216 6087 08413 56810 79914 682
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 3913 2153 1213 0973 1292 6772 8775 0534 2387 781
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 5281 4721 5401 6441 4931 5571 5091 6552 0083 962
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 24016410171175987742 8102 485895
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2 0142 0982 0751 3721 7252 2761 9254 0512 0692 044

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 0225 79015 3575 53029 87912 65111 50913 03112 2404 229
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 0223 8214 5714 39611 5216 1806 6257 0705 6624 229
Investiční dotace
Investiční dotace 01 96910 7861 13418 3586 4704 8855 9606 5780

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 9 58210 8055 0878 0847 7416 6318 3497 3791 7292 604
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 9 58210 8055 0878 0847 7056 6318 3037 3791 7292 604
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000036046000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 95 71293 531134 672131 93476 340103 181118 114103 086114 33975 681
Běžné výdaje
Běžné výdaje 50 57451 29764 61065 39257 58559 12966 12470 57679 94554 205
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 45 13842 23470 06266 54218 75544 05251 99032 51034 39421 476

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.