MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Domoušice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 12 89013 63816 05418 24521 46332 09320 40427 75226 95811 444
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 6459 29110 20911 22610 18811 53712 99814 18515 0998 229
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 5321 4151 5811 6573 2822 4571 7534 1642 7971 102
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 32841909038503923416115
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 6802 8484 0745 2727 60818 0985 6139 1698 9012 098

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Domoušic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 8 4479 07510 04410 77110 00711 25812 75914 09114 6337 581
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 7842 0472 3022 5812 4052 0252 2662 6342 8071 336
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 8121 8001 7591 9971 6102 3612 7083 5113 0911 199
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 3183 6564 3284 4974 4175 2776 1536 3266 2093 016
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 9931 0181 1641 2191 0271 0329939761 6561 215
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 261819191819552553735724
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 515535472458529545879013592

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 5321 4151 5811 6573 2822 4571 7534 1642 7971 102
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 8867889361 0501 2261 0768591 7731 305656
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 508560574509482572630630622305
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 0100000000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 1386770991 5738092641 761870141

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 6802 8484 0745 2727 60818 0985 6139 1698 9012 098
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 3481 8603 2592 7623 2062 4041 0571 9081 035341
Investiční dotace
Investiční dotace 1 3329888152 5104 40215 6944 5567 2607 8651 757

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 32841909038503923416115
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 32841909038503922316115
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00000001100

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 11 30712 30219 22013 80924 60629 87323 83725 01526 7159 437
Běžné výdaje
Běžné výdaje 7 7049 23611 72412 69911 17613 06111 40413 50213 3977 611
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 6033 0677 4961 11013 43016 81212 43211 51313 3181 826

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.