V databázi máme 3 419 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Dolní Krupá Kraj Vysočina

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 7 7337 5209 31712 70310 58123 68520 74516 98914 22613 883
Daňové příjmy
Daňové příjmy 5 3796 0096 3397 2607 9417 5948 3878 96810 19210 803
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 8537788599541 0819901 0051 1482 8852 384
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 3333611 7002 2453574427747281
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 1693724202 2451 20114 65911 3466 7991 142415

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Dolní Krupé v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 5 1695 6685 9806 6247 1676 7677 6758 8689 99710 298
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 1641 3771 4221 6351 8491 7311 4491 6501 9512 128
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 1071 2531 2621 2491 4341 1561 6861 9662 5862 335
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 2482 2982 5613 0743 2293 1713 7694 4634 6554 682
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 374385392390392395401399413717
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 141799101010327326334
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 2613383342672533043606366101

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 8537788599541 0819901 0051 1482 8852 384
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 101104103218102178187268294234
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 6444555755655625245305311 4281 039
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 22111410177908869
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 107217181170416247288172255242

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 1693724202 2451 20114 65911 3466 7991 142415
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 4952384201682511 7313353 621425315
Investiční dotace
Investiční dotace 67413402 07795012 92811 0113 177717100

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 3333611 7002 2453574427747281
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 3333611 7002 2453574427747281
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 0335 7358 27810 6698 10622 18127 7595 9118 68614 457
Běžné výdaje
Běžné výdaje 4 2254 8505 0325 6725 0316 3699 0834 9545 6996 236
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 1 8088853 2464 9973 07515 81218 6769572 9878 221

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.