V databázi máme 3 416 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Dlouhá Ves Plzeňský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 16 99918 91717 97342 89946 16626 18939 45732 67725 99829 644
Daňové příjmy
Daňové příjmy 10 60912 12412 95413 78314 78814 00115 79216 73219 63520 201
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 2944 6983 3282 8002 3432 7163 1527 9023 9175 279
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 04727013984773 3183664226362
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 0481 8251 55226 23228 9596 15320 1478 0012 4203 802

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Dlouhé Vsi v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 69710 99811 80812 82913 77013 33714 84116 38319 59219 768
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 0732 4702 7123 0323 3913 2252 6852 9583 7103 939
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 0092 2842 3842 2802 5941 8993 0903 4884 8654 252
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 9124 2794 8395 6165 8406 0886 9097 9338 7278 545
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 6457207177437857907616609911 499
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 3553534384263955265161 2201 1621 344
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 703893718731767810880125137190

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 2944 6983 3282 8002 3432 7163 1527 9023 9175 279
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 7514 0682 7551 5661 5311 7002 6826 9623 0944 354
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 306452334401405594360397377452
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 16854246-256-4611
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 222169234829405377367590445472

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 0481 8251 55226 23228 9596 15320 1478 0012 4203 802
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 0111 5861 2578751 6062 1331 3851 0881 5151 259
Investiční dotace
Investiční dotace 3723929525 35727 3534 02018 7626 9139052 542

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1 04727013984773 3183664226362
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1 04721813984773 3183664226362
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 05200000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 15 54113 03316 07053 44462 57931 06332 78124 57319 23827 660
Běžné výdaje
Běžné výdaje 11 89112 06512 6394 3153 0969 51213 88916 70417 52718 439
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 3 6509683 43149 12959 48321 55118 8927 8681 7109 220

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.