MENU
Nápověda
V databázi máme 3 500 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Čížkovice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 43 12146 33048 64451 33859 69348 36150 87958 48660 91050 536
Daňové příjmy
Daňové příjmy 40 17842 68743 80346 52944 60839 85340 27848 19550 09627 868
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 6052 6472 7983 3803 8013 8669 0599 2229 2913 860
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 064611573 2573 08351312408
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3389321 4331 3728 0271 5601 5379371 28318 800

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Čížkovic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 40 11042 56343 62546 52944 60839 36439 87947 36148 35826 436
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 0194 4055 0825 7235 3844 4014 9715 8736 3603 038
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 6763 7253 6994 2393 4514 9415 7377 5346 7462 616
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 6 7327 5569 0959 5419 46211 05113 02813 56413 5366 585
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 4301 4431 4481 4721 4681 4731 4691 4732 7221 735
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 1531441251041773650514634
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 24 10025 29124 17625 45024 66617 46214 62418 86618 94812 427

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 6052 6472 7983 3803 8013 8669 0599 2229 2913 860
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 9238597118261 0891 0173 0651 2271 567935
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 1 2091 2841 4131 3951 5171 4981 5411 9041 836877
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 212971606927773043 0895 6183 977329
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 2614075144684181 0461 3634731 9111 719

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3389321 4331 3728 0271 5601 5379371 28318 800
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3009321 0491 3723 1261 2601 0879371 0071 693
Investiční dotace
Investiční dotace 2 600038404 901300450027717 106

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 064611573 2573 08351312408
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 045611573 2573 0835612408
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 019000007000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 31 20840 75243 96344 76560 15654 35152 56350 11676 24028 346
Běžné výdaje
Běžné výdaje 23 85420 78325 96134 74539 24634 84532 84334 38837 45620 968
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 7 35419 96918 00210 02020 91019 50519 72015 72838 7847 378

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.