V databázi máme 3 411 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Číčenice Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 7 4837 8628 82110 08610 4189 99811 30115 07016 06613 955
Daňové příjmy
Daňové příjmy 5 8186 1636 9077 5918 1217 6368 4659 63411 05211 776
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0277911 1408008629391 4301 2531 0701 803
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 22054238180563083165
Přijaté transfery
Přijaté transfery 6169087201 4571 2561 4181 3434 1843 113311

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Číčenic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 5 8186 1636 9077 5918 1217 6368 4659 63410 99611 703
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 0551 2101 5731 7621 9831 8551 5211 7242 0942 234
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 1641 3051 3291 2791 4541 1661 6671 9312 6022 288
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 3152 3932 6963 1503 2743 1993 7294 3864 6774 596
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 0149851 0141 1241 0981 0931 1661 1721 1762 082
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 28272423242523297316327
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 243243271254288299359124132176

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,59 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0277911 1408008629391 4301 2531 0701 803
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 4665654755015924835726857401 080
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 191173155175220235214206229232
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 12111112121415161420
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 358424981123720762934687471

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 6169087201 4571 2561 4181 3434 1843 113311
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 6167657201 0275761 4186362 211520270
Investiční dotace
Investiční dotace 0143043068007071 9732 59341

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 22054238180563083165
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 220545805706510
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000180180056018065

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 4898 1117 51910 4797 7258 89211 47614 94213 0747 298
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 0555 5206 2187 5695 9837 2629 4716 0677 0756 424
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4342 5911 3012 9091 7421 6302 0058 8755 999874

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.