MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Český Rudolec Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 32 08428 53825 27430 80735 58042 30844 66232 15034 66817 995
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 83916 18917 55718 45617 31419 66622 35323 72824 40212 966
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 3085 0355 2677 5945 7348 4356 6406 7685 3212 612
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6 0881022132177 7658 8402833 0252
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 8497 3042 2294 72512 5156 4426 8291 3711 9212 415

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Českého Rudolce v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 14 27515 67217 30118 27117 17719 54921 62323 32024 06212 508
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 3 1433 6044 1064 5884 3253 5353 8904 4334 7922 286
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 1153 1533 0953 5112 8463 3944 5805 8055 1862 011
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 5 7086 3977 6157 9067 80510 82510 41410 47610 4075 062
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 4861 6331 6311 4191 3538741 6801 6132 6092 141
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 105115112126135181866843833806
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 718771742721712740193148234202

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 7 3085 0355 2677 5945 7348 4356 6406 7685 3212 612
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 5 9403 7563 9136 2594 5317 2095 4064 9302 4541 812
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 819762829837806813794887951312
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 2220182116713251 147177
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 527497508477381405439626769311

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 3 8497 3042 2294 72512 5156 4426 8291 3711 9212 415
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 7452 4168761 7225 2564 5316 8297061 7711 465
Investiční dotace
Investiční dotace 3 9614 8881 3533 0047 2591 9110665150950

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6 0881022132177 7658 8402833 0252
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 6 08810932177 7658 8402832 7832
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00212000002420

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 26 91823 12924 23830 94440 11539 26640 23229 88037 03118 987
Běžné výdaje
Běžné výdaje 18 87420 03419 32824 27924 13529 09034 69326 69523 86312 378
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 8 0443 0954 9106 66515 98010 1755 5393 18513 1686 609

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.