MENU
Nápověda
V databázi máme 3 519 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Čejov Kraj Vysočina

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 11 80610 17111 72119 60840 30523 41823 79119 25117 80817 140
Daňové příjmy
Daňové příjmy 7 0877 8508 4379 4469 28310 44013 29913 90214 44711 157
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 2361 8012 7986 7309 43311 9723 3782 7812 4543 243
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 921872879970020150
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5634334843 34421 5809986 4152 5488932 740

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Čejova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320249/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 6 6357 5118 3239 1908 8539 67911 87013 67313 96110 923
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 4621 8052 0562 3622 2311 8352 2232 6672 9072 248
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 5391 6151 5801 8431 5032 1432 6573 5443 1902 585
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 2 8193 2693 8884 1474 2774 7936 0126 3756 3984 736
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 383381378382375372408410693545
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 624924492319482585635670
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 3713923964064445188891138139

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,36 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 3 2361 8012 7986 7309 43311 9723 3782 7812 4543 243
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 2 9021 4262 5456 2919 05710 1783 0001 4561 3042 352
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 198171156170204242205225182150
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 00003700648522303
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 135204972701351 551172453446438

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 5634334843 34421 5809986 4152 5488932 740
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 4533132381954 5759984 6472 3988141 759
Investiční dotace
Investiční dotace 1101202463 14917 00401 76815079981

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 921872879970020150
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 921872879970020150
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320249/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 8 61711 23112 14421 77337 53218 49728 85617 00816 07516 938
Běžné výdaje
Běžné výdaje 7 9318 3367 36110 66616 04411 89014 08512 27815 94310 842
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 6862 8954 78411 10721 4886 60714 7704 7301326 096

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.