MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Čejetice Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 20 84719 42421 69819 63521 08718 50422 15227 46924 88613 476
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 85112 98314 07114 96414 26915 99718 47820 66321 69411 106
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 7432 2282 1402 2821 7711 4361 4651 8001 256912
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 564456014904161571100
Přijaté transfery
Přijaté transfery 6 1983 7685 4272 3754 9561 0311 5944 9351 9261 458

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Čejetic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 11 57312 64714 00714 81613 97115 99718 09920 20221 31910 775
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 2 4382 8733 2923 6453 4412 8543 2113 7954 0991 954
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 2 5012 5482 4962 8052 2873 3023 8155 0014 4601 729
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 4 5825 1666 1426 3176 2697 3848 6669 0058 9504 352
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 5561 5151 5241 5071 4211 6791 6271 6292 8291 910
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 252526243127634640783693
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 472520526518522750145131198136

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 2 7432 2282 1402 2821 7711 4361 4651 8001 256912
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 87628430830331241056737211153
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 799896896944967775812862921701
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 178141106773900000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 89090783095845425186566224158

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 6 1983 7685 4272 3754 9561 0311 5944 9351 9261 458
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 3 1052 6521 8042 2973 1567511 3842 545646755
Investiční dotace
Investiční dotace 3 0931 1163 623781 8002802102 3901 280703

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 564456014904161571100
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 564456014904161571100
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0000000000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 18 74320 19432 44016 88721 47412 63320 24428 60723 97316 050
Běžné výdaje
Běžné výdaje 14 42316 65213 94715 55515 90311 31915 40919 01118 58810 421
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 3203 54218 4931 3325 5711 3144 8359 5955 3865 629

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.