MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Bukovno Středočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 10 62115 49414 66221 35116 52926 75220 18719 39934 15114 722
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 26710 51111 60112 35211 60913 00914 95617 25918 3619 256
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0139161 7541 2711 1271 9921 6611 6271 685713
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 11870761 4305328215033700
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2223 9971 2306 2983 74011 4693 42017614 1064 753

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Bukovna v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 9 26710 34911 48412 31111 55312 92214 68316 94018 0649 045
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 8522 2502 5512 8692 6872 2502 5393 0833 3541 599
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 8772 0041 9452 2121 7822 6073 0124 0763 6701 424
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 3 3844 0524 7894 9814 8905 8266 8427 3257 3613 583
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 6551 6211 6671 6421 6241 6421 5551 7452 9161 748
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 13113371616626594569576
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 486410498601553581110118194116

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0139161 7541 2711 1271 9921 6611 6271 685713
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 6054625805513301 155680460614274
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 199211288332430476634688765379
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 1892435093323323323322652660
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 200377563429162144059

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2223 9971 2306 2983 74011 4693 42017614 1064 753
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2224031 2301991 4983696641766314 753
Investiční dotace
Investiční dotace 03 59406 0992 24211 1002 756013 4750

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 11870761 4305328215033700
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 11870760530033700
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 0001 4300282150000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 16 61811 12715 59027 50720 07126 83818 32520 40044 68222 386
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 1857 3469 3747 6647 7608 85410 0109 31216 20712 679
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 10 4333 7816 21619 84312 31117 9848 31511 08828 4759 707

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.