V databázi máme 3 418 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Bublava Karlovarský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2015201620172018201920202021202220232024
Příjmy celkem
Příjmy celkem 6 2316 3616 6639 38410 9239 1659 12012 36113 97411 489
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 2104 6164 9875 4036 2375 9696 2427 2508 7778 814
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 9451 3541 4182 3971 0551 8261 8572 0001 3181 468
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 9802961591 4491 7944115301 5941 840439
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9695991351 8379594901 5172 039769

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Bublavy v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2015201620172018201920202021202220232024
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 0694 3104 7415 2345 7045 6556 1027 1268 3978 742
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 9359991 1561 2831 4741 3661 1101 2471 5141 625
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 8959841 0089791 1259101 2861 4701 9911 766
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 1 7401 8042 0432 4092 5332 4952 8773 3423 5793 547
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 357344352374357646642724625997
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 100143139124165160107253589667
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 4235426450798091100140

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 20,93 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2015201620172018201920202021202220232024
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 9451 3541 4182 3971 0551 8261 8572 0001 3181 468
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3042666781 771458410443658362582
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 5467517096115726256631 022784570
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 26181515111629214
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 7032016024791750314143101

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2015201620172018201920202021202220232024
Přijaté transfery
Přijaté transfery 9695991351 8379594901 5172 039769
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 9695991356639594901 2771 523436
Investiční dotace
Investiční dotace 00001 17500240515333

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2015201620172018201920202021202220232024
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 9802961591 4491 7944115301 5941 840439
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 9802961591 149808131701 5841 37398
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 00030098628046010467341

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2015201620172018201920202021202220232024
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 4096 5546 00521 8738 2287 1907 70011 40812 03712 709
Běžné výdaje
Běžné výdaje 5 7695 4265 66121 2536 3366 4196 2178 3959 5409 962
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 6401 1273446201 8937711 4843 0132 4972 747

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.