MENU
Nápověda
V databázi máme 3 505 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Brloh Jihočeský kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 21 26724 71126 47228 67632 22127 75934 96637 16738 88518 289
Daňové příjmy
Daňové příjmy 15 80017 47519 60321 18919 93622 77726 18429 47330 19415 525
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4444 4425 3804 9853 6863 2785 0695 0945 6581 851
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 01181411982458003852
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 0222 6761 4752 3827 7741 7003 6342 6012 995860

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Brlohu v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 15 67916 71718 84220 22919 17921 94225 53828 34528 89614 194
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 1174 1854 7965 3935 1304 2634 8005 5885 9842 851
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 3 5923 6743 6394 1463 4014 9275 6877 3666 5192 528
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 6 5837 4278 9489 3339 32211 01512 91913 27313 0906 362
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 1 2431 2371 2681 1561 1331 4731 2411 2592 0291 230
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 779388905699706671957989
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 68100104112138165184188316234

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 4 4444 4425 3804 9853 6863 2785 0695 0945 6581 851
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 3 3093 4324 4233 2032 3102 3543 6783 4522 536632
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 8818878778109478529439791 174569
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 313121291431102541 517367
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 223915894341468338408431283

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 0222 6761 4752 3827 7741 7003 6342 6012 995860
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 0221 4611 2502 3824 2391 4501 4442 6011 473860
Investiční dotace
Investiční dotace 01 21522503 5352502 19001 5220

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 01181411982458003852
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 03321181258003852
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 086121081200000

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 16 58722 79218 76319 44921 42436 85136 64135 89036 20218 946
Běžné výdaje
Běžné výdaje 13 87615 22815 93817 41913 97532 20227 31426 10527 90113 316
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2 7117 5642 8252 0317 4494 6499 3279 7848 3015 630

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.