MENU
Nápověda
V databázi máme 3 498 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Bečov Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 45 73642 95144 98854 07859 22759 41764 88664 50874 62235 632
Daňové příjmy
Daňové příjmy 19 19821 13324 56326 86324 97627 97532 33635 47536 67517 106
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 23 14919 67516 73823 92422 92824 52825 73627 14833 06316 297
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6121223065243 8231 16918226237381
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 7782 0213 3802 7687 5015 7456 6321 8594 6461 848

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Bečova v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 19 19821 13324 56326 86324 97627 97532 33635 47536 67517 106
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 4 1694 9435 9596 7386 1965 1675 8746 7727 3553 505
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 4 2544 3744 5325 1994 1235 9856 9748 9878 0583 125
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 7 8108 86411 12111 70311 32413 37815 83416 20016 1657 865
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 2 3972 3832 3452 3152 3202 3472 5402 3983 8431 936
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 10287941007592890885906437
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 4664825128089391 006224233349239

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 23 14919 67516 73823 92422 92824 52825 73627 14833 06316 297
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 4 9301 602-3 27511 01512 77214 83616 40618 21823 30411 654
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 17 25717 96719 61912 3019 9269 2378 2898 3379 0194 234
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 222221197334170
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 9601033936052294541 041496405238

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 2 7782 0213 3802 7687 5015 7456 6321 8594 6461 848
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 2 7782 0213 3801 0894 0451 5662 9401 8591 6441 848
Investiční dotace
Investiční dotace 0001 6793 4564 1793 69203 0020

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 6121223065243 8231 16918226237381
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 1621222065243 7231 16918226191381
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 45001000100000460

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 42 98944 60148 93963 62261 41066 24164 20060 61576 20131 814
Běžné výdaje
Běžné výdaje 38 64039 63338 13348 47444 61446 96156 79157 76659 33331 211
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 4 3494 96710 80615 14816 79719 2817 4092 84916 869603

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.