MENU
Nápověda
V databázi máme 3 502 zodpovězených dotazů

Obecní finance FREE

Obec Arnoltice Ústecký kraj

Celkové příjmy

Znalost minulého hospodaření obce slouží jako základní pomůcka při hodnocení vlastní činnosti nebo plánování zásadních výdajů.

Následující údaje a grafy vycházejí z veřejně dostupných údajů publikovaných Ministerstvem financí na základě výkazů zasílaných obcemi v jednotném členění dle rozpočtové skladby. Uvedené desetileté období pokrývá alespoň dva volební cykly. Kromě údajů za zvolenou obec poskytujeme také srovnání s obcemi stejné velikostní kategorie.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Příjmy celkem
Příjmy celkem 7 7878 1118 77513 42510 92810 73914 84623 76316 15110 879
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 8405 1135 6706 2256 3356 3638 1439 6209 1175 119
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0161 1211 0349952 0713 2875 8398 9124 4232 871
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1300599341891438199316
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 9181 8772 0725 6072 4889007215 2232 4122 574

Struktura příjmů v každém roce může být ovlivněna získáním velké dotace nebo jednorázovým prodejem kapitálového majetku. Z tohoto důvodu sledujeme podíly příjmů za celé desetileté období, čím se jednorázové výkyvy vyrovnají. Pro obec může být zajímavé porovnat se s průměrem obcí stejné velikostní kategorie, zde počítáme průměr z počtu obcí, v produktu Obecní finance - ZÁKLAD uvádíme také průměry na obyvatele.

Daňové příjmy

Zdroje z daňových příjmů obce z velké části ovlivnit nemohou, protože získávají podíl na vybraných daních dle stanovených kritérií a dle skutečného celostátního výnosu.

Pro nejvýnosnější daně není podstatné, kde se nachází sídlo poplatníka daně. V systému téměř neexistuje vazba na daňovou výtěžnost území, vyjma malé části zdrojů, které zohledňují počet zaměstnanců v obci.

Podívejte se také na odhadované příjmy Arnoltic v naší kalkulačce RUD.

Pozn. - data v této části neobsahují daň z příjmů právnických osob hrazenou samotnou obcí, proto se mohou lišit od výše uvedených celkových daňových příjmů

2016201720182019202020212022202320246/2025
Daňové příjmy
Daňové příjmy 4 6314 8685 4846 0015 5986 3637 6908 7518 9034 495
Daň z příjmu fyzickych osob
Daň z příjmu fyzickych osob 1 1901 2061 3901 5821 4721 2231 4131 6631 766841
Daň z příjmu právnických osob
Daň z příjmu právnických osob 1 0491 0601 0431 2097561 4041 6742 1801 915743
Daň z přidané hodnoty
Daň z přidané hodnoty 1 9222 1522 5652 7212 8653 1383 7963 9283 8471 869
Daň z nemovitých věcí
Daň z nemovitých věcí 271239249253246253408400764545
Místní a správní poplatky
Místní a správní poplatky 212348384038328524519442
Ostatní daňové příjmy
Ostatní daňové příjmy 17818818919721930869569157

Z průměrné struktury ve shodné velikostní kategorii, která je součástí produktu Obecní finance - ZÁKLAD, vyplývá, že obce shodné velikostní kategorie mají přímý vliv pouze na 15,85 % daňových příjmů (daň z nemovitých věcí, místní poplatky a částečně rovněž ostatní daňové příjmy).

Největší část daňového výnosu závisí na počtu obyvatel obce, její rozloze, počtu žáků, počtu zaměstnanců, dále pak na podílech a velikostních koeficientech daných zákonem. Systém výpočtu sám o sobě není složitý, ale zohledňují se navzájem všechny obce v ČR (více než 6 250 subjektů), proto výpočet pro konkrétní obec doporučujeme provést s využitím již existujících aplikací.

Vzhledem k tomu, že rozloha obce zůstává v čase obvykle neměnná, uvádí se dále tři hlavní parametry pro sledované období.

Nedaňové příjmy

V této části rozpočtu velmi záleží na tom, jaký obec vlastní majetek a jak úspěšně s ním může hospodařit.

Patří sem platby za služby (vodné, stočné), nájmy, úrokové a podobné výnosy, ostatní nedaňové příjmy pak tvoří zejména odvody příspěvkových organizací a sankční platby.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Nedaňové příjmy
Nedaňové příjmy 1 0161 1211 0349952 0713 2875 8398 9124 4232 871
Příjem z vlastní činnosti
Příjem z vlastní činnosti 6347395506441 6832 5194 8208 3813 6331 106
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku
Příjem z pronájmu nebo pachtu majetku 310295341306275299357356491305
Přijaté výnosy z finančního majetku
Přijaté výnosy z finančního majetku 01720000000
Ostatní nedaňové příjmy
Ostatní nedaňové příjmy 718771451134696621743001 461

Přijaté transfery

Část rozpočtu, jejíž význam může v čase velmi kolísat. Každý rok získá obec příspěvek na přenesený výkon státní správy, což je běžná dotace, o kterou se nemusí žádat a která se nevyúčtovává. Ostatní běžné i investiční dotace většinou závisí na úsilí (a štěstí) obce.

Zde uváděné hodnoty jsou tzv. konsolidované, nezahrnují tedy převody mezi účty obce nebo mezi rozpočtovými fondy. V průměru za sledované období tvořily investiční transfery 69 % této kategorie příjmů.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Přijaté transfery
Přijaté transfery 1 9181 8772 0725 6072 4889007215 2232 4122 574
Neinvestiční přijaté transfery
Neinvestiční přijaté transfery 1 9181 6322 0221 5069889002718961 462930
Investiční dotace
Investiční dotace 0244504 1011 50004504 3279501 644

Kapitálové příjmy

Pro většinu obcí nejmenší část rozpočtových příjmů, které opět souvisí s objemem a strukturou majetku.

Pokud kapitálové příjmy obce byly ve všech sledovaných letech nižší než 1 % celkových příjmů, graf se negeneruje.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Kapitálové příjmy
Kapitálové příjmy 1300599341891438199316
Prodej dlouhodobého majetku
Prodej dlouhodobého majetku 13002601438120
Ostatní kapitálové příjmy
Ostatní kapitálové příjmy 000339331851390187316

Struktura výdajů a saldo hospodaření

Výdaje se v základním členění dělí na běžné a kapitálové. Upozorňujeme, že ne každý objemově velký výdaj se klasifikuje jako investice, neboť může jít o opravy.

Výkazy umožňují získat přehled o výdajích nejen z hlediska jejich druhu (platy, nákupy, transfery), ale také z hlediska odvětví (školství, bydlení, životní prostředí apod.). Graf výdajů zároveň ukazuje, zda obec hospodaří s přebytkem či schodkem.

2016201720182019202020212022202320246/2025
Výdaje celkem
Výdaje celkem 6 4427 4207 57014 82012 2458 01810 99630 87812 8838 352
Běžné výdaje
Běžné výdaje 6 1906 8277 4498 1899 8248 0188 96815 29011 0966 824
Kapitálové výdaje
Kapitálové výdaje 2525921216 6312 42002 02915 5881 7871 527

Pro srovnání uvedeny průměrné hodnoty za všechny obce v dané velikostní kategorii.

Rychlé porovnání investiční aktivity obce s průměrem ve stejné velikostní kategorii může mnohé napovědět - investuje obec nebo výrazně převažují běžné výdaje? Opět jde o souhrn za desetileté období, takže se tlumí vliv jednorázové velké investice. Detailnější rozbor výdajů obsahuje produkt Obecní finance - ZÁKLAD.

Dluh a finanční prostředky

Pro představu zde uvádíme srovnání dlouhodobých závazků a volných finančních prostředků na základním běžném účtu. Obec může mít ještě další finanční majetek (krátkodobé či dlouhodobé termínované vklady, podíly ve společnostech, účet fondů), tyto prostředky zde nejsou zahrnuty.

Na rozdíl od podobných časových řad publikovaných Ministerstvem financí zde uvádíme data pouze za samotnou obec, nikoliv za příspěvkové organizace.