V databázi máme 3 486 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání zaměstnanec

Nalezeno 6900 právních předpisů:

  • 518/2021 Sb., Zákon o mimořádném příspěvku zaměstnanci při nařízené karanténě

  • 121/2021 Sb., Zákon o mimořádném příspěvku zaměstnanci při nařízené karanténě

  • 248/2020 Sb., Zákon o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru SARS CoV-2 v oblasti ochrany zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele

  • 112/2025 Sb., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Doplňku č. 2 k Protokolu mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Slovenské republiky o spolupráci v oblasti vzdělávání a výcviku vojáků z povolání a občanských zaměstnanců rezortu ministerstva obrany

  • 69/2005 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Dohody mezi vládou České republiky a vládou Rakouské republiky o výměně zaměstnanců za účelem rozšíření jejich odborných a jazykových znalostí

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 379 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 171 až 180

Jaký je rozdíl v pravomocích uvolněného místostarosty a neuvolněného starosty. Může např. uvolněný místostarosta rozhodovat o fungování obecního úřadu (např. zaměstnanci, jejich platy, atd.)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může řadový zastupitel vyvolat hlasování o vypsání výběrového řízení na pozici účetní obce, když jsme obec bez rady a bez tajemníka? Jakou pravomoc má zastupitelstvo obce, pokud zjistí nějaké nesrovnalosti v účetnictví a starosta nečiní patřičné kroky?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Bude se za úředníka považovat zaměstnanec obce, který má v popisu práce elektronické zadávání a zpracovávání znění bodů pro jednání rady a zastupitelstva, včetně následné přípravy usnesení k podpisu pro starostu, a dále zpracování dotazů podle zákona o svobodném přístupu k informacím a vedení spisové služby včetně skartačního řízení?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může občan obce požadovat informace o platech zaměstnanců obce? V jaké míře je obec povinna tyto informace poskytnout vzhledem k ochraně osobních údajů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec přijala do pracovního poměru zaměstnance, který ji sdělil, že je na něho uvalena exekuce, ale neuvedl konkrétní informace. Jaké jsou v této fázi povinnosti obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí být proškolení zaměstnanců obce a jiných osob (zastupitelů) pověřených užíváním služebního (obecního) automobilu a traktoru provedeno odbornou osobou, například lektorem autoškoly, nebo to postačí jinak? Musí mít všichni zdravotní prohlídku, případně jak často? Jak je to se členy jednotky sboru dobrovolných hasičů (mají s obcí uzavřenou dohodu)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak zařadit do platových tříd zaměstnance veřejně prospěšných prací přes Úřad práce? Musí být zařazeni do platových tříd a stupňů dle praxe?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může zaměstnanec krajského úřadu, který je zařazen v oddělení přezkoumávání hospodaření obcí a kontroly, vykonávat funkci účetní v obci, která spadá do kontrolovaného území?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V minulosti jsme přijali do pracovního poměru pracovnici na pomocné sekretářské a servisní práce – kopírování, obsluha ústředny apod., tedy mimo režim zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků. Pracovnice byla šikovná a provoz úřadu si vyžádal občas zástup i v úřednické činnosti, postupně tedy začala vypomáhat i v správních činnostech (zástupy za nemoc apod.), proto jsme ji přihlásili ke zkoušce zvláštní odborné způsobilosti, kterou úspěšně absolvovala. V současné době připravujeme organizační změny, kdy po odchodu kolegyně budeme snižovat počet zaměstnanců obce zařazených do obecního úřadu sloučením dvou pracovních pozic, a to místa „úřednice“ a místa „se servisními činnostmi“. Máme spolehlivou zacvičenou kolegyni, která splňuje podmínky pro obsazení sloučené pozice, je tedy nutné vyhlašovat veřejnou výzvu? V podstatě nepřijímáme nového zaměstnance, pouze slučujeme funkce, ale dostali bychom se do stavu, kdy úředník nebyl přijat na základě veřejné výzvy. Přitom je přirozené, že chceme využít zaměstnance, který okamžitě bude vykonávat potřebnou agendu, zná podmínky uvnitř úřadu, umí komunikovat s lidmi, je proškolen apod.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může funkci správce rozpočtu na základě zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, vykonávat zastupitel/místostarosta obce nebo také člen finančního výboru?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.