V databázi máme 3 450 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání zaměstnanec

Právní předpisy jsou momentálně nedostupné

Bylo nalezeno 375 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 171 až 180

Může občan obce požadovat informace o platech zaměstnanců obce? V jaké míře je obec povinna tyto informace poskytnout vzhledem k ochraně osobních údajů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec přijala do pracovního poměru zaměstnance, který ji sdělil, že je na něho uvalena exekuce, ale neuvedl konkrétní informace. Jaké jsou v této fázi povinnosti obce?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Musí být proškolení zaměstnanců obce a jiných osob (zastupitelů) pověřených užíváním služebního (obecního) automobilu a traktoru provedeno odbornou osobou, například lektorem autoškoly, nebo to postačí jinak? Musí mít všichni zdravotní prohlídku, případně jak často? Jak je to se členy jednotky sboru dobrovolných hasičů (mají s obcí uzavřenou dohodu)?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak zařadit do platových tříd zaměstnance veřejně prospěšných prací přes Úřad práce? Musí být zařazeni do platových tříd a stupňů dle praxe?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může zaměstnanec krajského úřadu, který je zařazen v oddělení přezkoumávání hospodaření obcí a kontroly, vykonávat funkci účetní v obci, která spadá do kontrolovaného území?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V minulosti jsme přijali do pracovního poměru pracovnici na pomocné sekretářské a servisní práce – kopírování, obsluha ústředny apod., tedy mimo režim zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků. Pracovnice byla šikovná a provoz úřadu si vyžádal občas zástup i v úřednické činnosti, postupně tedy začala vypomáhat i v správních činnostech (zástupy za nemoc apod.), proto jsme ji přihlásili ke zkoušce zvláštní odborné způsobilosti, kterou úspěšně absolvovala. V současné době připravujeme organizační změny, kdy po odchodu kolegyně budeme snižovat počet zaměstnanců obce zařazených do obecního úřadu sloučením dvou pracovních pozic, a to místa „úřednice“ a místa „se servisními činnostmi“. Máme spolehlivou zacvičenou kolegyni, která splňuje podmínky pro obsazení sloučené pozice, je tedy nutné vyhlašovat veřejnou výzvu? V podstatě nepřijímáme nového zaměstnance, pouze slučujeme funkce, ale dostali bychom se do stavu, kdy úředník nebyl přijat na základě veřejné výzvy. Přitom je přirozené, že chceme využít zaměstnance, který okamžitě bude vykonávat potřebnou agendu, zná podmínky uvnitř úřadu, umí komunikovat s lidmi, je proškolen apod.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může funkci správce rozpočtu na základě zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole, ve znění pozdějších předpisů, vykonávat zastupitel/místostarosta obce nebo také člen finančního výboru?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může osoba zaměstnaná na dohodu o pracovní činnosti zároveň jako osoba samostatně výdělečně činná fakturovat práce zaměstnavateli? Je pak na rozhodnutí zaměstnance, zda bude činnosti vykonávat v rámci dohody o pracovní činnosti či dodávat jako osoba samostatně výdělečně činná?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Dva opoziční zastupitelé se vždy v úředních hodinách dostaví na obecní úřad a tam sedí. Pro zaměstnance to je nepříjemné, protože je to zdržuje od práce. Můžeme je vykázat, nebo na to mají právo?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je přípustné, aby ředitel základní školy byl současně členem rady téhož města, ve kterém je daná základní škola?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.