V databázi máme 3 450 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání zaměstnanec

Právní předpisy jsou momentálně nedostupné

Bylo nalezeno 375 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 141 až 150

Obec vede pro své zaměstnance evidenci docházky. Jako podklad pro plat je však vypisován měsíční „pracovní výkaz“, ve kterém je uvedena nařízená pracovní doba. Je tato duplicita v podkladech dána nějakým předpisem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Jak bude odměňován zaměstnanec společenství obcí („létající úředník“) dle novely zákona o obcích? Má nárok na plat, nebo na mzdu? Jak bude odměňován zaměstnanec společenství obcí („létající úředník“) dle novely zákona o obcích?V důvodové zprávě MV k § 53e novely zákona o obcích uvádí, že "Odměnu za práci stanoví a vyplácí „létajícímu úředníkovi“ zaměstnavatel, tzn. společenství obcí. Odměňování „létajícího úředníka“ nebude blíže regulováno, bude tedy v režimu mzdy podle zákoníku práce."§ 53e odst. 3) novely uvádí, že: "Zaměstnanec společenství obcí vykonávající správní činnosti podle odstavce 1 má postavení úředníka územního samosprávného celku zařazeného do obecního úřadu."Zákoník práce v § 109 uvádí, že "plat je peněžité plnění poskytované za práci zaměstnanci zaměstnavatelem, kterým je stát, územní samosprávný celek…"Společenství obcí ve smyslu Ústavy není územním samosprávným celkem. Tzv. létající úředník“ je zaměstnancem společenství obcí.V důvodové zprávě se dále uvádí, že "bude vystupovat v konkrétní věci jako zaměstnanec obce – úředník a bude mít postavení oprávněné úřední osoby ve smyslu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů…. Zaměstnanec společenství obcí v případě, kdy bude vykonávat správní činnosti pro zapojené obce, se považuje za úředníka obce a platí pro něj obdobná pravidla a požadavky (např. co se týká odbornosti a vzdělávání) jako na úředníky obcí. Tzn. že i na zaměstnance společenství obcí vykonávajícího správní činnosti jsou kladeny stejné předpoklady pro vznik pracovního poměru jako na úředníka uvedené v § 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o úřednících územních samosprávných celků)."Nemá tedy nárok na plat (s ohledem na § 109 zák. práce), ale na mzdu? Jak bude odměňován, plat podle tabulek? mzda volněji? jak bude řešen jeho platový /mzdový výměr?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec chce na základě dohody s úřadem práce vytvořit místo absolventské praxe (pro absolventa střední školy), přičemž tento zaměstnanec by byl přidělen na úsek vymáhání pohledávek. Lze tohoto zaměstnance (absolventa) bez složených zkoušek o odborné způsobilosti pověřit nahlížením do Czech POINTu? Nedošlo by tak k porušení zákona o ochraně osobních údajů?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Zaměstnanci obce, kteří jsou zařazeni do organizační složky města - technické služby mají sepsánu pracovní smlouvu, kde jsou uvedeni jako řidiči a jsou zařazeni do příslušné platové třídy. Ani jeden ze zaměstnanců nemá sjednánu pracovní náplň, takže vlastně ani u jednoho pracovníka není jasné, jakou má vykonávat práci. Není to v rozporu se zákonem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Provádění kontroly hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce finančním výborem se účastní účetní a někdy tajemník obecního úřadu. Je nutno jim dávat k vyjádření zápis, který vyhotovuje předseda finančního výboru, i když nebyly zjištěny žádné nedostatky?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Nevíme si rady s určením počtu zaměstnanců zařazených do obecního úřadu. Nemáme žádné odbory, jsme malý úřad s panem starostou a jednou úřednicí, ale zároveň zaměstnáváme uklízečku na část úvazku a každou sezónu několik pracovníků na údržbu veřejné zeleně na plný úvazek. Zatím je stanovený jen jeden zaměstnanec zařazený do OÚ, ale myslíme si, že by to asi mělo být jinak. Nevíme si rady ani s tím, jaký počet schválit, když každoročně zaměstnáváme předem blíže neurčitelný počet lidí na údržbu obce.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je v kompetenci finančního výboru kontrolovat platy zaměstnanců, včetně nahlížení do jejich zaměstnaneckých smluv a osobních složek, bez vědomí starosty?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Může pro obce vykonávat funkci účetního a administrativního pracovníka coby zaměstnance člověk bez jakéhokoli zvláštní odborné způsobilosti?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Náleží zaměstnanci odstupné i při výpovědi z pracovního poměru, když je ve zkušební době?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Pokud by zaměstnanec obce byl zvolen uvolněným starostou/místostarostou obce, je obec povinna ho po skončení výkonu funkce zaměstnat? A to na stejnou práci před uvolněním do funkce? Je povinna ho zaměstnat i v případě, že by došlo k jeho odvolání z funkce během čtyřletého funkčního období?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.