Bylo nalezeno 129 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 91 až 100
Jsme obec pověřená opatrovnictvím pro několik klientů s omezenou svéprávností. Kdo v obci vykonává funkci opatrovníka?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Kontrolní výbor se rozhodl provést kontrolu čerpání dovolených a vyplácení cestovních náhrad starosty a místostarosty za minulý rok. Na základě čeho může výbor tuto kontrolu provádět? Zastupitelstvo obce ho touto kontrolou nepověřilo.
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Jakou formou může obec provozovat klub důchodců?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Může starosta sepsat dohodu o provedení stavební práce na rekonstrukci kuchyně v obecním kulturním domě, kdy je specifikována pouze hodinová odměna, přičemž tato skutečnost nebyla oznámena zastupitelstvu?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Může vykonávat neuvolněný zastupitel zároveň funkci velitele Jednotky sboru dobrovolných hasičů? Může místostarostka vykonávat zároveň pozici vedoucí oddělení kontroly OSSZ?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Může kontrolní výbor v rámci kontroly dodržování právních předpisů kontrolovat dodržování jakéhokoliv právního předpisu?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Musí směrnice (organizační řád, pracovní řád, o poskytování ochranných prostředků) schválit zastupitelstvo obce, nebo je to v kompetenci starosty?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
V minulosti jsme přijali do pracovního poměru pracovnici na pomocné sekretářské a servisní práce – kopírování, obsluha ústředny apod., tedy mimo režim zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků. Pracovnice byla šikovná a provoz úřadu si vyžádal občas zástup i v úřednické činnosti, postupně tedy začala vypomáhat i v správních činnostech (zástupy za nemoc apod.), proto jsme ji přihlásili ke zkoušce zvláštní odborné způsobilosti, kterou úspěšně absolvovala. V současné době připravujeme organizační změny, kdy po odchodu kolegyně budeme snižovat počet zaměstnanců obce zařazených do obecníhoúřadu sloučením dvou pracovních pozic, a to místa „úřednice“ a místa „se servisními činnostmi“. Máme spolehlivou zacvičenou kolegyni, která splňuje podmínky pro obsazení sloučené pozice, je tedy nutné vyhlašovat veřejnou výzvu? V podstatě nepřijímáme nového zaměstnance, pouze slučujeme funkce, ale dostali bychom se do stavu, kdy úředník nebyl přijat na základě veřejné výzvy. Přitom je přirozené, že chceme využít zaměstnance, který okamžitě bude vykonávat potřebnou agendu, zná podmínky uvnitř úřadu, umí komunikovat s lidmi, je proškolen apod.
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Má zastupitel právo na informace týkající se pracovní doby ředitele základní školy, jejímž zřizovatelem je obec?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
Tajemnice úřadu podala výpověď, přičemž při skončení pracovního poměru vymazala veškeré dokumenty potřebné pro vyúčtování zakázek, dále všechny mzdové a personální podklady její i ostatních zaměstnanců, nepředložila vyúčtování dotací a zároveň nevrátila technická zařízení, která patřila městu. Jak v daném případě postupovat?
Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.
IX. ročník Právní konference Svazu měst a obcí České republiky
Přijďte i Vy diskutovat o problémech, které vás trápí, a načerpat zkušenosti od ostatních.
15. - 17. 5. 2024 v kongres hotelu Jezerka na Seči.