Obec má směrnici o zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu. Musí mít příspěvkové organizace obce vlastní směrnici, nebo se musí řídit směrnicí obce?
Pokud obec plánuje veřejnou zakázku malého rozsahu, má zveřejnit tuto zakázku ve Věstníku veřejných zakázek? Jaké další povinnosti má obec ohledně zveřejnění (např. na úřední desce obce)?
Obec hodlá vypsat zakázku malého rozsahu na stavební práce na celkovou rekonstrukci vozovky a parkoviště v hodnotě 3.000.000 Kč. Kolik potenciálních dodavatelů musí obec oslovit? A existuje povinnost výzvu zveřejnit?
Vysoutěžíme zakázku na stavební práce např. v hodnotě 2 mil. Kč, tzn. v režimu veřejné zakázky malého rozsahu. Poté probíhají stavební práce a jsou vyčísleny např. méněpráce ve výši 1 mil. Kč a vícepráce ve výši 2 mil. Kč. Máme při posuzování těchto změn postupovat dle § 222 zákona o zadávání veřejných zakázek? Tzn. máme si hlídat % limity dle jednotlivých odstavců?
Obec má v současné době modulový informační systém zajišťovaný dvěma dodavateli, z nichž každý dodává různé moduly tohoto informačního systému. S jedním dodavatelem bude nyní ukončena spolupráce a moduly jím dodávané budou předmětem veřejné zakázky. Je možné každý modul soutěžit zvlášť jako veřejnou zakázku malého rozsahu, když jeho předpokládaná hodnota splňuje zákonné limity pro veřejnou zakázku malého rozsahu? Nemůže být takový postup posouzen jako nezákonné dělení zakázky v případě, že ve výsledku by mohly být všechny moduly informačního systému zajišťovány jedním dodavatelem?
Obec v rámci veřejné zakázky malého rozsahu provedla výběrové řízení a ze tří podaných nabídek vybrala nabídku s nejnižší nabízenou cenou. Následně se ukázalo, že neúspěšní zájemci jsou navzájem propojeni – jednatel prvního neúspěšného zájemce je zároveň vlastníkem podílu v druhém neúspěšném zájemci. Je možné smlouvu s vítězným zájemcem uzavřít? Je takové výběrové řízení v souladu se zákonem?
Postupovala obec správně, pokud při výběru dodavatele na základě veřejné zakázky malého rozsahu vyřadila nabídku s nejnižší cenou, která ovšem nesplňovala požadavek uvedení doby záruky, vyčíslení ceny s DPH a obsahovala nesprávný název zakázky?
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.