- 983/2009-18, účetní závěrky a výkazy v organizacích zřizovaných MŠMT v r. 2009
- 373/2006-44, účetní závěrky a výkazy v organizacích zřizovaných MŠMT v r. 2006
- 6 953/2006-44, o opravě tiskové chyby
- 13 287/2004-44, účetní závěrky a výkazy v organizacích zřizovaných MŠMT v r. 2004
- 11 039/2003-44, účetní závěrky a výkazy v organizacích zřizovaných MŠMT v r. 2003
Obec je zřizovatelem příspěvkové organizace, která má svého ředitele. Má místostarosta obce právo vědět měsíční příjem některých pracovníků organizace i bez vědomí ředitele, přímo od paní účetní? Není to v rozporu s GDPR?
Dle pokynu ředitele školy, která je příspěvkovou organizací obce, nesmí školní jídelna vydat svému zaměstnanci zaměstnanecký oběd do jídlonosiče, musí si ho odebrat na talíř v jídelně (a to i ve dnech, kdy je učitel normálně v práci a učí). Není tento pokyn v rozporu s právy zaměstnance? Může tento pokyn zřizovatel města nějak direktivně změnit?
Může ředitelka základní školy přijmout nového pedagoga, i přesto, že je ve výpovědi? Nebo by měl přijmout pedagoga spíše zřizovatel základní školy – starosta? Je v pořádku, že ve škole není zástupce ředitele?
Může starosta nařídit příspěvkové organizaci obce, tj. mateřské škole, aby zajistila alespoň omezený provoz (jednu třídu) tohoto zařízení v průběhu letních prázdnin a aby celozávodní dovolenou 14 dní sjednotili s místním podnikem, který zaměstnává ženy – matky dětí navštěvujících toto zařízení?
Komu patří majetek, který zakoupila příspěvková organizace? Je ve vlastnictví příspěvkové organizace, nebo obce?
Příspěvková organizace obce dosáhla v loňském roce záporného výsledku hospodaření. Je možné tento výsledek schválit, případně je možné příspěvkové organizaci uložit nějaké opatření k nápravě?
Pokud v obci není základní škola a děti s trvalým pobytem v této obci dojíždí do základní školy mimo obec, je tato obec povinna uzavřít se zřizovatelem základní školy smlouvu o spádové škole? Kolik by činila úplata za takovou smlouvu v souvislosti s náklady na žáka? Budou pak muset děti docházet do spádové školy, nebo budou mít možnost si základní školu vybrat?
Obce mají povinnost buď zřídit základní školu, nebo zařídit plnění povinné školní docházky v základní škole zřizované jinou obcí nebo svazkem obcí. V případě, že by se více obcí dohodlo na vytvoření společného školského obvodu zařízení, které zřídí jedna z těchto obcí, nebo v případě, kdy je škola zřízená svazkem obcí, mají dotčené obce povinnost stanovit obecně závaznou vyhláškou příslušnou část školského obvodu spádové školy (§ 178 odst. 1 až 3 školského zákona).
Úhrady obcím, v jimiž zřízených školách se vzdělávají žáci z okolních obcí, jsou řešeny rozpočtovým určením daní (konkrétně ustanovení § 4 odst. 2 zákona o rozpočtovém určení daní), takže není povinnost sousední obci hradit tzv. neinvestiční výdaje na žáka, jako tomu bylo dřív.
Dle § 36 odst. 5 školského zákona mají zákonní zástupci dítěte ze zákona možnost mu zvolit jinou než spádovou školu. Přednostně tam ale budou přijímání spádoví žáci.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.