Rada města přijala finanční dar od místní firmy ve výši 150 000 Kč. Smlouva stanovuje, že obdarovaný je povinen použít peněžní prostředky získané darem na úhradu nákladů na zhotovení studie a následně projektové dokumentace rekonstrukce obřadní síně. Dále je obdarovaný povinen objednat zhotovení studie a následně projektové dokumentace u konkrétního projektového a inženýrského ateliéru. Je to v pořádku? Není to obcházení zadávání veřejné zakázky?
Je nutné provést zadávací řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek v případě, že obec chce zřídit spořící účty/termínované vklady (tzn. nové smlouvy s jinou než dosavadní bankou)?
Jsme v době před novým ustanovujícím zastupitelstvem a probíhá u nás v obci oprava kapličky. Je nutné ořezat kvůli opravám lípy. Může dosavadní starosta ještě v této přechodné době zadat ořez firmě vybrané na základě poptávky, aby se mohlo pokračovat v opravě, nebo se musí počkat až na další řádné zasedání zastupitelstva, a tak zastavit práce na kapličce? Jedná se částku kolem 20 000 Kč, starosta má dle směrnice možnost sámr ozhodnout až do částky 100 000 Kč.
Neuvolněný zastupitel pro obec vykonává funkci stavebního technika (píše za obec vyjádření k došlým žádostem obyvatel a investorů, stanoviska, námitky, souhlasy, osobně jedná s úředníky na stavebních úřadech, kreslí projekty apod.) Může s ním obec sjednat nějakou formu úplaty za tuto činnost?
Obec má v plánu v určité lokalitě vybudovat inženýrské sítě. Obci se sama nabídla společnost, že sítě vybuduje a předložila návrh spolupráce. Jak by měla obec správně postupovat?
Má obec možnost uzavírat smlouvy s dodavateli energií na dobu neurčitou?
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.