- 124/2004 Sb.m.s., účast veřejnosti na rozhodování o živ. prostředí (Aarhuská úmluva)
- 330/2012 Sb., o způsobu posuzování úrovně znečištění a rozsahu informování veřejnosti při smogových situacích
- 228/2015 Sb., zpracování informace veřejnosti a hlášení o vzniku závažné havárie
- 464/2016 Sb., dotace ze státního rozpočtu ke snížení míry ozáření z radonu
- 129/2007 Sb., ve věci návrhu na zrušení ust. obecně závazné vyhlášky Ústí nad L.
Může obec regulovat umisťování reklamy na veřejném prostranství v případě, že jsou tyto plochy ve vlastnictví jiných osob?
Dává zákon o ochraně veřejného zdraví nějaké pravomoci obcím v souvislosti s koronavirem?
Jaká jsou pravidla organizace veřejné sbírky pro konkrétní postiženou osobu?
Může mít obec zřízeny dva profily pro zveřejňování veřejných zakázek?
Je možné, aby zastupitelstvo obce svým usnesením zakázalo požívání alkoholických nápojů na veřejném místě před prodejnou potravin?
Samotné usnesení zastupitelstva není dostačující formou. Zastupitelstvo obce však může schválit vydání obecně závazné vyhlášky ve vztahu k úpravě záležitostí veřejného pořádku na veřejných prostranstvích. K těmto tématům, které může obec zakázat nebo omezit, patří mj. konzumace alkoholu. Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek pak obsahuje výslovné zmocnění obce obecně závaznou vyhláškou zakázat konzumaci alkoholických nápojů na veřejně přístupném místě nebo veřejnosti přístupné akci, pokud je toto místo nebo akce přístupná osobám mladším 18 let.
V rámci obecně závazné vyhlášky je nezbytné náležitě specifikovat veřejné prostranství, kterého se má zákaz týkat – ideálně nejen slovním popisem, ale též grafickým znázorněním v příloze, jedná-li se o složitě popsatelné místo (nejde o jednu ulici, náměstí apod.), ale např. jen o určitou část veřejného prostranství před prodejnou.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.