- 124/2004 Sb.m.s., účast veřejnosti na rozhodování o živ. prostředí (Aarhuská úmluva)
- 330/2012 Sb., o způsobu posuzování úrovně znečištění a rozsahu informování veřejnosti při smogových situacích
- 228/2015 Sb., zpracování informace veřejnosti a hlášení o vzniku závažné havárie
- 464/2016 Sb., dotace ze státního rozpočtu ke snížení míry ozáření z radonu
- 129/2007 Sb., ve věci návrhu na zrušení ust. obecně závazné vyhlášky Ústí nad L.
Obec má schválenou směrnici k zadávaní veřejných zakázek malého rozsahu, která byla schválena za účinnosti předchozího zákona. Čím se řídí zadávání veřejných zakázek malého rozsahu aktuálně? Směrnicí nebo zákonem o zadávání veřejných zakázek?
Zákon o zadávání veřejných zakázek dopadá na veřejné zakázky malého rozsahu minimálně, relevantní jsou pro postup při zadávání zakázek malého rozsahu toliko zásady obsažené v ustanovení § 6 zákona o zadávání veřejných zakázek a povinnost uveřejnit smlouvu skutečně uhrazenou cenu na profilu zadavatele podle ustanovení § 219.
Obecně však vždy platí, že platný a účinný zákon má vždy aplikační přednost, a to bez ohledu na to, zda nabyl účinnosti dříve či později než obecní směrnice.
Předmětná směrnice pak byla vyhotovena za účinnosti předchozího zákona, a proto lze doporučit, aby došlo k aktualizaci této směrnice podle aktuální právní úpravy. Na druhou stranu, nejsou-li postupy v této směrnici v rozporu se zmiňovanými zásadami (transparentnost, přiměřenost, rovné zacházení a zákaz diskriminace) či dalšími právními předpisy, je možné podle ní postupovat i nadále.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.