V databázi máme 3 450 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání veřejnost

Nalezeno 2150 právních předpisů:

  • 124/2004 Sb. m. s., Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o Úmluvě o přístupu k informacím, účasti veřejnosti na rozhodování a přístupu k právní ochraně v záležitostech životního prostředí

  • 330/2012 Sb., Vyhláška o způsobu posuzování a vyhodnocení úrovně znečištění, rozsahu informování veřejnosti o úrovni znečištění a při smogových situacích

  • 464/2016 Sb., Vyhláška o postupu při poskytování dotace ze státního rozpočtu na přijetí opatření ke snížení míry ozáření z přítomnosti radonu a jeho produktů přeměny ve vnitřním ovzduší staveb pro bydlení a pobyt veřejnosti a na přijetí opatření ke snížení obsahu přírodních radionuklidů v pitné vodě určené pro veřejnou potřebu

  • 228/2015 Sb., Vyhláška o rozsahu zpracování informace veřejnosti, hlášení o vzniku závažné havárie a konečné zprávy o vzniku a dopadech závažné havárie

  • 129/2007 Sb., Nález Ústavního soudu ze dne 6. března 2007 ve věci návrhu na zrušení některých ustanovení obecně závazné vyhlášky města Ústí nad Labem č. 81/2001 k zajištění udržování čistoty ulic a jiných veřejných prostranství, k ochraně životního prostředí, veřejné zeleně a k užívání zařízení obce sloužících potřebám veřejnosti

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 322 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 151 až 160

Obec v rámci veřejné zakázky malého rozsahu provedla výběrové řízení a ze tří podaných nabídek vybrala nabídku s nejnižší nabízenou cenou. Následně se ukázalo, že neúspěšní zájemci jsou navzájem propojeni – jednatel prvního neúspěšného zájemce je zároveň vlastníkem podílu v druhém neúspěšném zájemci. Je možné smlouvu s vítězným zájemcem uzavřít? Je takové výběrové řízení v souladu se zákonem?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Je třeba uzavřenou smlouvu na veřejnou zakázku nad 1 000 000 Kč bez DPH uveřejňovat do 30 dnů na profilu zadavatele ve strojově čitelném formátu, nebo postačí pouze scan listinného originálu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec má nově uzavřít nájemní smlouvu na pozemek, na němž je umístěna veřejně přístupná účelová komunikace v podobě stavby ve vlastnictví obce. Může majitelka pozemku žádat nájemné i zpětně z titulu bezdůvodného obohacení, ačkoliv v té době nebyla vlastníkem daného pozemku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obec v rozpočtu na loňský rok schválila částku 4 mil. Kč s DPH na realizaci projektu. Řádně proběhlo výběrové řízení a vysoutěžila se stavební společnost. Obec podepsala smlouvu o dílo a společnosti předala „staveniště“. Starosta v návrhu rozpočtu na letošní rok předkládá navýšení na tento projekt o 1 mil. Kč a požaduje od zastupitelstva obce schválení. Není to v rozporu se zákonem o zadávání veřejných zakázek?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Rada města přijala finanční dar od místní firmy ve výši 150 000 Kč. Smlouva stanovuje, že obdarovaný je povinen použít peněžní prostředky získané darem na úhradu nákladů na zhotovení studie a následně projektové dokumentace rekonstrukce obřadní síně. Dále je obdarovaný povinen objednat zhotovení studie a následně projektové dokumentace u konkrétního projektového a inženýrského ateliéru. Je to v pořádku? Není to obcházení zadávání veřejné zakázky?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V naší obci připravujeme realizaci nového parku s herními prvky a nejsme si jisti finančním limitem pro veřejnou zakázku malého rozsahu. V rámci realizace by mělo dojít k modelaci stávajícího pozemku, výstavbě cyklostezky, výstavbě herní plochy, osazení herních prvků, laviček a košů a výsadbě zeleně. Jedná o jeden funkční prvek, při jehož realizaci budou prováděny stavební práce a dodávky nebo služby jinými subjekty. Vzhledem k tomu, že jsme si vědomi nutností sčítat v tomto případě jednotlivé zakázky, tak řešíme limit, do kterého se musíme vejít. Bohužel si však nejsme jisti, jak určit hlavní předmět, ze kterého vychází maximální částka. Tedy zda to je 3 nebo 9 mil. Kč. Pro upřesnění uvádíme, že větší finanční plnění je předpokládáno na straně dodávek a služeb.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V režimu podlimitní veřejné zakázky začínáme stavět novou budovu školy a řešíme, jakým způsobem do ní můžeme dokoupit vybavení a nábytek. Jde o to, že většinu stávajícího nábytku v současné škole máme novou a použijeme ji i v nové budově. Pouze bude potřeba doplnit, případně starší kusy vyměnit. Hodnota nového vybavení bude cca 500 až 700 000 Kč. V naprosté většině to bude běžně prodejný nábytek a vybavení. Je potřeba i toto vybavení soutěžit ve stejném režimu jako hlavní zakázku?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V rámci výběrového řízení na veřejnou zakázku (zjednodušené podlimitní řízení) byl vybrán dodavatel, vše bylo řádně schváleno zastupitelstvem obce. Bohužel schvalování a administrativa se ze strany obce protáhla a vybraný dodavatel už nyní ví, že dílo nestihne v termínu dle původní smlouvy stavebně zhotovit včas a nechce nyní smlouvu podepsat. Jaké jsou možnosti s posunutím termínu ve smlouvě o měsíc?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Silniční správní úřad obce I. typu zahájil správní řízení o neoprávněném záboru veřejného prostranství - chodníku, který je součástí místní komunikace. Dle §40 odst. 4 zákona č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích přestupky podle §42a a §42b projednává obec s rozšířenou působností. Jak má silniční správní úřad obce I. typu předat tento přestupek k projednání obci s rozšířenou působností? Případně má vůbec právo silniční správní úřad obce I. typu toto správní řízení zahájit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Dle ustanovení § 216 odst. 2 nového stavebního zákona je možné zajistit přístup dělených nebo scelovaných pozemků na veřejnou komunikaci na základě jiného věcného práva k cizímu pozemku nebo stavbě. K jakému okamžiku toto jiné věcné právo musí existovat? Ze strany stavebníka nám byla předložena uzavřená smlouva o zřízení věcného břemene pro zajištění přístupu, avšak nebyl podán návrh na vklad takového práva do katastru nemovitostí.