- 293/2011 Sb., ve věci návrhu na zrušení vyhlášky města Františkovy Lázně
- 20/2008 Sb., ve věci návrhu na zrušení části obecně záv. vyhlášky města Jirkova
- 51/2001 Sb., ve věci návrhu na zrušení čl.2 a 3 obecně závaz. vyhl. města Písku
- 486/2006 Sb., ve věci návrhu na zrušení části vyhlášky města Nový Bor
- 161/2007 Sb., ve věci návrhu na zrušení obecně závazné vyhlášky Ústí nad Labem
Kdo je povinen osvětlovat pozemní komunikaci a pečovat o toto veřejné osvětlení na území obce? Obec nebo vlastník komunikace?
Je v obecně závazné vyhlášce o veřejném pořádku nutno přesně vyjmenovat, kterých veřejných prostranství se vyhláška týká (názvy ulic a náměstí), nebo je stačí graficky znázornit v plánku?
Je možné, aby zastupitelstvo obce svým usnesením zakázalo požívání alkoholických nápojů na veřejném místě před prodejnou potravin?
Samotné usnesení zastupitelstva není dostačující formou. Zastupitelstvo obce však může schválit vydání obecně závazné vyhlášky ve vztahu k úpravě záležitostí veřejného pořádku na veřejných prostranstvích. K těmto tématům, které může obec zakázat nebo omezit, patří mj. konzumace alkoholu. Zákon o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek pak obsahuje výslovné zmocnění obce obecně závaznou vyhláškou zakázat konzumaci alkoholických nápojů na veřejně přístupném místě nebo veřejnosti přístupné akci, pokud je toto místo nebo akce přístupná osobám mladším 18 let.
V rámci obecně závazné vyhlášky je nezbytné náležitě specifikovat veřejné prostranství, kterého se má zákaz týkat – ideálně nejen slovním popisem, ale též grafickým znázorněním v příloze, jedná-li se o složitě popsatelné místo (nejde o jednu ulici, náměstí apod.), ale např. jen o určitou část veřejného prostranství před prodejnou.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.