V jakém rozsahu je obec povinna hradit zaměstnavateli náhradu mzdy (platu) za poskytnuté pracovní volno k výkonu funkce neuvolněného člena zastupitelstva?
Jak naložit s nevyčerpanou dovolenou uvolněného zastupitele, který ke dni ukončení výkonu funkce v pracovním nebo jiném obdobném poměru není?
Jak postupovat v případě nevyčerpané dovolené uvolněného člena zastupitelstva, který je ke dni ukončení výkonu funkce v pracovním nebo jiném obdobném poměru?
Pokud zastupitelstvo obce uloží obecnímu úřadu úkol v samostatné působnosti obce, mohou se úředníci rozhodnout, že se tímto úkolem nebudou zabývat?
Musí uchazeč o pozici vedoucího úředníka splňovat podmínku praxe jako vedoucí úřadu, která je uvedena v ustanovení § 5 v návaznosti na ustanovení § 9 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících samosprávných celků?
Může starosta využívat služební automobil pro dopravu na jednání výboru hnutí, za které byl zvolen do zastupitelstva? Opozice to pokládá za nesouvisející činnost s výkonem funkce starosty.
Náleží neuvolněnému zastupiteli souhrnná odměna za výkon funkce člena výboru zastupitelstva obce ve dvou různých výborech (např. předseda finančního výboru a člen kulturního výboru)?
Může zaměstnanec krajského úřadu, který je zařazen v oddělení přezkoumávání hospodaření obcí a kontroly, vykonávat funkci účetní v obci, která spadá do kontrolovaného území?
Přezkoumání hospodaření obce provádí kraj v souladu s ustanovením § 42 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů v přenesené působnosti. Zaměstnanec krajského úřadu, který pracuje na krajském úřadě, konkrétně v oddělení přezkoumávání hospodaření obcí, je tedy s největší pravděpodobností úředníkem ve smyslu ustanovení § 2 odst. 4 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Podle ustanovení § 16 odst. 4 zákona úřednících územních samosprávných celků úředník může vykonávat jinou výdělečnou činnost jen s předchozím písemným souhlasem územního samosprávného celku, u něhož je zaměstnán (podle ustanovení § 16 odst. 5 se toto omezení nevztahuje na činnost vědeckou, pedagogickou, publicistickou, literární nebo uměleckou, na činnost znalce nebo tlumočníka vykonávanou podle zvláštního právního předpisu pro soud nebo správní úřad, na činnost v poradních orgánech vlády a na správu vlastního majetku). Pokud by byla účetní z pohledu obce rovněž úředníkem, platila by stejná východiska.
Lze tedy shrnout, že v daném případě je předpokladem pro souběžný výkon daných funkcí (činností), že k tomu dal kraj souhlas. Daný zaměstnanec by tedy měl věc zkonzultovat s krajem coby svým zaměstnavatelem.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.