V databázi máme 3 450 zodpovězených dotazů

Výsledky vyhledávání trvalý pobyt

Nalezeno 9496 právních předpisů:

  • 53/1986 Sb., Vyhláška ministra zahraničních věcí o Dohodě mezi vládou Československé socialistické republiky a vládou Svazu sovětských socialistických republik o zjednodušeném způsobu překračování státních hranic občany s trvalým pobytem v pohraničních obcích

  • 395/2010 Sb., Nález Ústavního soudu ze dne 8. prosince 2010 sp. zn. Pl. ÚS 39/10 ve věci návrhu na zrušení ustanovení obecně závazné vyhlášky města Krupka č. 3/2009, hlášení obyvatel starších 15 let, zdržujících se na území města Krupka déle než 30 dnů a mají trvalý pobyt na teritoriích jiných měst

  • 31/2016 Sb., Nařízení vlády o prokazování znalosti českého jazyka pro účely získání povolení k trvalému pobytu

  • 282/2023 Sb., Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 31/2016 Sb., o prokazování znalosti českého jazyka pro účely získání povolení k trvalému pobytu, ve znění nařízení vlády č. 199/2021 Sb.

  • 199/2021 Sb., Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 31/2016 Sb., o prokazování znalosti českého jazyka pro účely získání povolení k trvalému pobytu

Nejste přihlášen, nemůžete si tak zobrazit obsah těchto ani dalších nalezených předpisů.

Bylo nalezeno 100 dotazů s odpovědí. Zobrazuji dotazy 91 až 100

Předchozí zastupitelstvo přislíbilo vybudování komunikace pro novou zástavbu s pevným termínem. Bohužel předchozí starosta nezvládl vyřídit potřebná povolení a kvůli tomu nestihlo nové vedení obce termín dokončení, který se nakonec prodloužil o 6 měsíců. Na obec se obrátil jeden z občanů v dotčené zástavbě (nemá zatím trvalý pobyt, protože nemá kolaudaci domu, protože nedošlo k vybudování komunikace) s žádostí o kompenzaci vzniklých nákladů v souvislosti s neprovedením kolaudace. Jaké z této situace vyplývají pro obec povinnosti?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Zastupitelstvo naší obce se potýká se šikanou ze strany dvou občanů, kteří jej neustále osočují a lživě obviňují. Důvodem je nevyhovění jejich soukromým požadavkům a také navýšení daně z nemovitosti. K této šikaně využívají různá data z registru obyvatel, kde získávájí informace např. o tom, kdo je a není v obci přihlášen k trvalému pobytu apod. Údajně získávají tyto informace od někoho známého, kdo má do podobných registrů přístup. Získané údaje pak uvádějí v jejich různých písemných podání. Nejedná se o nelegální přístup, nebo zneužití takových registrů? Můžeme zjistit kdo realizuje tyto přístupy a data tak získává?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Pokud někdo vyžaduje po obci na základě zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím kopii smlouvy na dodání energií, co vše v ní obec může nebo musí znečitelnit? Jakým způsobem má/může obec tyto dokumenty (obecně) znečitelnit?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Obci byl doručen požadavek, jehož obsahem je uplatnění nároku na náhradu imateriální újmy a námitka proti zveřejnění osobních údajů. Žadatel podal žádost o informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Této žádosti bylo také vyhověno, načež kladná odpověď obce byla zveřejněna na obecním webu současně s osobními údaji žadatele. Žadatel nyní uvádí, že tímto nesprávným úředním postupem obce mělo dojít k porušení právních předpisů o ochraně osobních údajů. Žadatel se nyní dožaduje odstranění osobních údajů z webových stránek a současně požaduje peněžitou náhradu nemajetkové újmy, která mu tímto nezákonným postupem vznikla. Je jeho nárok opodstatněný?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

V sousední obci je MŠ. Naše obec a ještě jedna další obec má s touto obcí, ve které je sídlo MŠ, uzavřenu „dohodu o vytvoření společného školského obvodu spádové MŠ“. Kapacita MŠ je 24 dětí. V současné době je plně naplněna a to i dětmi, které nejsou z našich spádových obcí, tyto děti mají trvalé bydliště mimo. Do MŠ k zápisu nyní přišla matka dítěte, kterému k 1.9.2020 budou 2 roky a 2 měsíce. Toto dítě nebylo přijato z důvodu, že kapacita MŠ je již do počtu 24 dětí naplněna, přestože tam zůstaly zapsány ty děti, které nejsou ze spádových obcí, mají trvalý pobyt jinde. Je možné tyto děti, které mají trvalé bydliště mimo spádový obvod, z MŠ vyloučit a poté přijmout dítě/děti ze spádového obvodu? Záleží na věku dítěte? Jaké je řešení této situace?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Z důvodu prodloužení nájemní smlouvy obecního bytu jsme si stanovili podmínku, že nájemník nesmí být dlužníkem obce (ať už na nájemném nebo v rámci místního poplatku za odpad), aby mu byl prodloužen nájem. Je to možné? Příslušná úřednice, která má výběr místních poplatků na starosti, na informace o dluzích na místních poplatcích nechce poskytnout.

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podléhají místnímu poplatku z pobytu i osoby pobývající na základě nájemní smlouvy v rodinných domech nebo bytech, je-li doba nájmu například 1 rok? Jsou tito nájemci povinni hradit poplatek z pobytu za prvních 60 dní pobytu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.

Podléhají místnímu poplatku z pobytu objekty, které jsou zkolaudovány jako rodinný dům, ale je v nich úplatně poskytován pobyt, např. prostřednictvím pronájmu celého objektu či apartmánu?

Pro zobrazení odpovědi se prosím přihlašte. Pokud nemáte přihlašovací údaje, registrujte se.