- 159/2006 Sb., o střetu zájmů
- 283/2005 Sb., ve věci návrhu na zrušení zákona, kterým se mění z. o střetu zájmů
- 79/2017 Sb., o stanovení struktury a formátu oznámení podle zákona o střetu zájmů
- 148/2020 Sb., návrh na zrušení některých ustanovení zákona o střetu zájmů a zákona 14/2017 Sb.
- 15/2017 Sb., setrvání PSP ČR na změně zákona o střetu zájmů
Může uvolněný zastupitel obce (místostarosta) zároveň vykonávat funkci vedoucího příspěvkové organizace (kterou zřídila naše obec)?
Jaká je sankce za pozdní podání čestného prohlášení veřejného funkcionáře a kdo ji uděluje a vymáhá?
Musí znovuzvolení starostové, místostarostové a další veřejní funkcionáři podávat výstupní a vstupní oznámení?
Má neuvolněný místostarosta, který je zaměstnán jako vysokoškolský pedagog, povinnost podat oznámení o příjmech?
Vedoucí stavebního úřadu byl zvolen uvolněným starostou. Musí podat výpověď z důvodu neslučitelnosti funkcí a střetu zájmů?
Výkon funkce starosty je dle zákoníku práce výkonem veřejné funkce. Výkon veřejné funkce je překážkou v práci na straně zaměstnance. Zaměstnavatel je v takovém případě povinen poskytnout zaměstnanci pracovní volno v rozsahu výkonu veřejné funkce. Zaměstnavatel tedy není oprávněn požadovat po zaměstnanci, aby podal výpověď z pracovního poměru z důvodu, že byl zvolen do veřejné funkce. Jelikož se jedná o starostu, který je pro výkon funkce z pracovního poměru uvolněn, nebude po dobu trvání výkonu funkce vykonávat práce pro zaměstnavatele. Není tedy možné, aby se jednalo o neslučitelnost funkcí.
Dle zákoníku práce rovněž platí, že má-li zaměstnanec zájem po skončení výkonu veřejné funkce nastoupit na své původní pracovní místo, je zaměstnavatel povinen zařadit jej na jeho původní práci a pracoviště. Až v případě, že to není možné proto, že původní práce odpadla nebo pracoviště bylo zrušeno, je zaměstnavatel povinen zařadit zaměstnance podle jeho pracovní smlouvy.
K tomuto dotazu se váže 1 ustanovení právních předpisů.